Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
BootFit - lite för liten eller lite för stor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bultfeber" data-source="post: 1290885" data-attributes="member: 44672"><p>Är långa pjäxor ett verkligt problem?</p><p>Foten skall sitta fast och inte glida runt i pjäxan, där är väll alla överens.</p><p>Men det är väll längden på pjäxan som skall hindra att foten kan röra sig fram och tillbaka i pjäxan utan hur den sitter för övrigt???</p><p>Då bör inte inte längden vara ett något problem om det inte bildas ett JÄTTESTORT utrymme där framme så det faktiskt skulle bli kallt. Men inom rimliga gränder så ser jag bara en fördel. Det blir varare, Det blir mer utrymme för hela foten när man knäpper upp och foten slipper åka fram så tårna tar i.</p><p>Så tänker jag</p><p>Och så tänker jag nu när jag skall skaffa ett nytt par randopjäxor där det kommer bli mkt mer gå en åka.</p><p>Dom skall vara bekväma, tårna skall inte nudda framkanten när man sträcker ut foten framåt.</p><p>På den typen av åkning gör det inte något om kompisen sladdar in 5 sec före mig vid bilen efter ett åk på 30min när jag lagt 5 timmar på att inte åka</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bultfeber, post: 1290885, member: 44672"] Är långa pjäxor ett verkligt problem? Foten skall sitta fast och inte glida runt i pjäxan, där är väll alla överens. Men det är väll längden på pjäxan som skall hindra att foten kan röra sig fram och tillbaka i pjäxan utan hur den sitter för övrigt??? Då bör inte inte längden vara ett något problem om det inte bildas ett JÄTTESTORT utrymme där framme så det faktiskt skulle bli kallt. Men inom rimliga gränder så ser jag bara en fördel. Det blir varare, Det blir mer utrymme för hela foten när man knäpper upp och foten slipper åka fram så tårna tar i. Så tänker jag Och så tänker jag nu när jag skall skaffa ett nytt par randopjäxor där det kommer bli mkt mer gå en åka. Dom skall vara bekväma, tårna skall inte nudda framkanten när man sträcker ut foten framåt. På den typen av åkning gör det inte något om kompisen sladdar in 5 sec före mig vid bilen efter ett åk på 30min när jag lagt 5 timmar på att inte åka [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
BootFit - lite för liten eller lite för stor?
Tillbaka
Topp