Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
BootFit - lite för liten eller lite för stor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidmannen" data-source="post: 1290940" data-attributes="member: 35740"><p>Jag rekommenderar Intuition liners om du vill ha sköna pjäxor. Eller liknade ”thermo formable liners” av skumplast med slutna celler, Palau t.ex. Det finns många tillverkare som påstår att deras liners går att värmeforma fast det egentligen inte är det (Tecnica Cochise t.ex. har nån fusk-variant som inte alls går att jämföra med Intuition). Det finns flera pjäxor som säljs med såna liners från början, t.ex. flera modeller av Dynafit och Scarpa men även K2 FL3X (tidigare sålda som FullTilt). Men det går att köpa löst. Obs att man (eller pjäxbutiken) helst ska ta ur linern och värma i varmluftsugn om det ska bli bra, att ställa i en kraftig pjäxtork som vissa butiker gör ger inte alls samma effekt. Och givetvis sätter du (butiken) lite padding på de ställen där du vet att det brukar trycka innan formning, för mig är det framför och mellan tårna för att få lite luft där, utsidan av fotbladet och eventuellt ena fotknölen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidmannen, post: 1290940, member: 35740"] Jag rekommenderar Intuition liners om du vill ha sköna pjäxor. Eller liknade ”thermo formable liners” av skumplast med slutna celler, Palau t.ex. Det finns många tillverkare som påstår att deras liners går att värmeforma fast det egentligen inte är det (Tecnica Cochise t.ex. har nån fusk-variant som inte alls går att jämföra med Intuition). Det finns flera pjäxor som säljs med såna liners från början, t.ex. flera modeller av Dynafit och Scarpa men även K2 FL3X (tidigare sålda som FullTilt). Men det går att köpa löst. Obs att man (eller pjäxbutiken) helst ska ta ur linern och värma i varmluftsugn om det ska bli bra, att ställa i en kraftig pjäxtork som vissa butiker gör ger inte alls samma effekt. Och givetvis sätter du (butiken) lite padding på de ställen där du vet att det brukar trycka innan formning, för mig är det framför och mellan tårna för att få lite luft där, utsidan av fotbladet och eventuellt ena fotknölen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
BootFit - lite för liten eller lite för stor?
Tillbaka
Topp