Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
BootFit - lite för liten eller lite för stor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1290944" data-attributes="member: 99032"><p>En lång radda svar hittills, men jag saknar det första steget i pjäxkollen...</p><p></p><p>Ut med innerskon och av med strumpan. Ner med den nakna foten i skalet och skjut fram tån tills det tar i där fram. Hur stort gap finns nu bakom hälen? Max två cm, helst runt 1,5 för en "lagom" tajt pass. Centrera foten i skalet, och rör lite i sidled, finns det plats åt alla håll eller trycker det redan nu? Då behövs antingen bredare läst eller jobba med tryckpunkterna.</p><p></p><p>Att tro att man ska kunna stoppa i foten i nya pjux i butik och kännas bekvämt samtidigt som man ska få en tajt passform är i min värd bara nys. Är de sköna i butik så är de förmodligen för stora, på minst en ledd.</p><p></p><p>Mina beniga fossingar är båda över 27,5 cm långa och ryms utan problen i 26,5 Lange skal. Några tryckningar här och där för knölar och ben, men ibland känns de t.o.m. för stora i vissa avseenden ... Jag tror inte dina blå Lange är för små, tvärtom..!</p><p></p><p>Edit to add: djävulskt viktigt i sammanhanget är att se till att hälen kommer helt bak och in i hälfickan. Gör de det så frigör det massor med volym för framfoten. Just Lange är väl inte heller kända för överdrivet rymliga hälfickor, så i det området skulle jag ägna extra uppmärksamhet...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1290944, member: 99032"] En lång radda svar hittills, men jag saknar det första steget i pjäxkollen... Ut med innerskon och av med strumpan. Ner med den nakna foten i skalet och skjut fram tån tills det tar i där fram. Hur stort gap finns nu bakom hälen? Max två cm, helst runt 1,5 för en "lagom" tajt pass. Centrera foten i skalet, och rör lite i sidled, finns det plats åt alla håll eller trycker det redan nu? Då behövs antingen bredare läst eller jobba med tryckpunkterna. Att tro att man ska kunna stoppa i foten i nya pjux i butik och kännas bekvämt samtidigt som man ska få en tajt passform är i min värd bara nys. Är de sköna i butik så är de förmodligen för stora, på minst en ledd. Mina beniga fossingar är båda över 27,5 cm långa och ryms utan problen i 26,5 Lange skal. Några tryckningar här och där för knölar och ben, men ibland känns de t.o.m. för stora i vissa avseenden ... Jag tror inte dina blå Lange är för små, tvärtom..! Edit to add: djävulskt viktigt i sammanhanget är att se till att hälen kommer helt bak och in i hälfickan. Gör de det så frigör det massor med volym för framfoten. Just Lange är väl inte heller kända för överdrivet rymliga hälfickor, så i det området skulle jag ägna extra uppmärksamhet... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
BootFit - lite för liten eller lite för stor?
Tillbaka
Topp