Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
BootFit - lite för liten eller lite för stor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zupermac" data-source="post: 1290995" data-attributes="member: 49784"><p>Jag torrtestade allt ännu en gång. </p><p></p><p>När jag står i skalet utan linern (med tunn strumpa) så har jag lite att spela på i längd (ca 1 cm) men på bredden är det ganska tajt. Jag känner att bredden fram tar i på båda sidor. Inte hårt men stortåleden ligger emot med lite tryck och även lilltån. Jag känner även att foten ligger emot på mitten an hålfoten men det gör inte ont. Skalet är 27.5.</p><p></p><p>Sedan drog jag endast på mig innerskon och spontant känns de trånga framtill. Tårna kläms ihop och de tar i lite på längden. Såg nu att innerskon är 27-27.5 cm och min fot är 27.5.</p><p></p><p>När jag tar ur den gjutna sulan och ställer mig på den har jag kanske någon mm kvar på längden. På bredden hänger foten lite utanför.</p><p></p><p>När jag lägger i den gjutna sulan i skalet känns det lite bättre men foten tar fortfarande i på bredden framtill. Eftersom jag kommer upp lite med sulan tar inte foten i lika mycket på sidorna som utan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zupermac, post: 1290995, member: 49784"] Jag torrtestade allt ännu en gång. När jag står i skalet utan linern (med tunn strumpa) så har jag lite att spela på i längd (ca 1 cm) men på bredden är det ganska tajt. Jag känner att bredden fram tar i på båda sidor. Inte hårt men stortåleden ligger emot med lite tryck och även lilltån. Jag känner även att foten ligger emot på mitten an hålfoten men det gör inte ont. Skalet är 27.5. Sedan drog jag endast på mig innerskon och spontant känns de trånga framtill. Tårna kläms ihop och de tar i lite på längden. Såg nu att innerskon är 27-27.5 cm och min fot är 27.5. När jag tar ur den gjutna sulan och ställer mig på den har jag kanske någon mm kvar på längden. På bredden hänger foten lite utanför. När jag lägger i den gjutna sulan i skalet känns det lite bättre men foten tar fortfarande i på bredden framtill. Eftersom jag kommer upp lite med sulan tar inte foten i lika mycket på sidorna som utan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
BootFit - lite för liten eller lite för stor?
Tillbaka
Topp