Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
BootFit - lite för liten eller lite för stor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bajsmatte" data-source="post: 1291340" data-attributes="member: 30906"><p>Senaste tre åren har jag hållit på och krånglat med pjäxor - inga har passat trots justeringar, löste sig (förhoppningsvis) nyss efter besök på Alpingaraget där jag fick bra hjälp. Mina gamla förutfattade meningar om tillverkarnas passform stämde inte längre. Slutade med en Technica i bred/stor version. Den första pjäxan som jag knäpper till mitten på alla spännena och den sitter jämntajt överallt. Testade en massa (K2, Fischer, Dalbello och ngn mer) där samtliga helt enkalt hade fel grundform för min fot (relativt bred och hög fot men inte så högt fotvalv).</p><p></p><p>Slutsats: skalet måste i grunden vara rätt för foten, annars är det fel att börja trycka pjäxan. Det ska vara på detaljnivå sen när du vet var det är lite fel.</p><p></p><p>(Jag har också pendlat mellan storlekarna, ligger precis så 25,5 eller 26,5 borde funka. Men förutom att tillverkarna är lite olika så ska givetvis längden inte vara för lång. Blev 25,5 nu vilket är precis lagom på längden.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bajsmatte, post: 1291340, member: 30906"] Senaste tre åren har jag hållit på och krånglat med pjäxor - inga har passat trots justeringar, löste sig (förhoppningsvis) nyss efter besök på Alpingaraget där jag fick bra hjälp. Mina gamla förutfattade meningar om tillverkarnas passform stämde inte längre. Slutade med en Technica i bred/stor version. Den första pjäxan som jag knäpper till mitten på alla spännena och den sitter jämntajt överallt. Testade en massa (K2, Fischer, Dalbello och ngn mer) där samtliga helt enkalt hade fel grundform för min fot (relativt bred och hög fot men inte så högt fotvalv). Slutsats: skalet måste i grunden vara rätt för foten, annars är det fel att börja trycka pjäxan. Det ska vara på detaljnivå sen när du vet var det är lite fel. (Jag har också pendlat mellan storlekarna, ligger precis så 25,5 eller 26,5 borde funka. Men förutom att tillverkarna är lite olika så ska givetvis längden inte vara för lång. Blev 25,5 nu vilket är precis lagom på längden.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
BootFit - lite för liten eller lite för stor?
Tillbaka
Topp