Bootfitter runt skaraborg? Eller Göteborg..

Totemann

Medlem
Tja, ska skaffa mig nya pjäxor inför två månader i Kanada och klurar på var man ska vända sig?

Tänkte formgjuta åtminstinde sulan, om inte hela skon..
Vill alltså till ett ställe som har brett sortiment och stor kunskap.

Jag bor i Tibro (tänk: Skövde) så någonstans i Skaraborg vore att föredra (20 mil till GBG / 35 till STHLM känns väl långt för att skaffa pjäxor..)

Senast ändrad:
Har ingen som helst aning, däremot skulle jag nog rekommendera dig att göra det på plats. Bootfitting är inget som görs i ett naffs och allt på en gång. Kräver oftast en hel del justeringar hit och dit.

Okej, "problemet" är att jag fick "en shoppingtur - ett par pjäxor" i julklapp av farsan och då vill han vara med, alltså har jag valet att flyga över honom till Kanada eller att köpa dom här hemma innan jag drar..

Tyvärr är han så tjurskallig att det blir helt omöjligt att få honom att ändra sig :P

Om du funderar pà att gjuta pjäxor och gnäller över 20 mil.....bra bootfitters växer inte pà träd. Pjäxor för 7 papp är ok men bensin för nàgra hundra är för mycket?

Precis, 20 mil är väl peanuts för bootfitting?

Sen får du ju möjlighet att åka lite spårvagn när du ändå är i göteborg. Bara en sån sak... ;)

Inte pengarna att åka som är problemet utan tiden..
Jobbar 29-30 dagar i månaden så en hel dag i bil för att köpa pjäxor känns trist..

Så att det skulle kosta lite för bilen är inget större problem.. ;)

Totemann sa:
Inte pengarna att åka som är problemet utan tiden..
Jobbar 29-30 dagar i månaden så en hel dag i bil för att köpa pjäxor känns trist..

Så att det skulle kosta lite för bilen är inget större problem.. ;)
Då har du ju hela 1-2 dagar över denna månaden!!! :)

En heldag i göteborg, spårvagnar, avenyyyn, en go lunch nånstans, köpa fisk i fiskekyrka, åka "paddan", träffa en massa "goa gubbar", och lite bootfitting - kan en ledig dag spenderas bättre?

Senast ändrad:
Hehe ärligt talat kan jag nog komma på några bättre sätt att spendera dan än paddan i januariregnet..

Men tillbaka till ämnet!

Är det Göteborg som gäller? Finns niget i typ Jönköping eller så? :=)

Totemann sa:
Hehe ärligt talat kan jag nog komma på några bättre sätt att spendera dan än paddan i januariregnet..

Men tillbaka till ämnet!

Är det Göteborg som gäller? Finns niget i typ Jönköping eller så? :=)
Lös en Regionen runt-biljett för 240 kronor (1 dygn) och ta tåget från Skövde (ca 1,5 timma)

Inte för att jag vill verkar spydig men:

Svarade i mitt tidigare inlägg att det snarare hängde på tiden än pengarna, då är knappast tåg något aktuellt :P

Dock verkar det som att jag får ihop det till en GBG tur på torsdag så ändrar frågan lite till vart man ska vända sig i Göteborg.. Har hört om Adams sport och Odens (Udens?) är det någon av dem som är bäst / har störst utbud? Isåfall vilken av dom? ;)

Det var mer tiden jag ville tipsa om i mitt inlägg. Kom nog inte fram riktigt :/

Nog om det ;)

Jag är mkt nöjd med Udéns Sport http://www.udenssport.se
Spårvagn 1 mot Tynnered eller 2 mot Högsbo - hoppa av hållplats Olivedalsgatan

Har ingen erfarenhet av Adams Sport.

Har udens större utbud än man hittar på hemsidan? Där finns bara Nordica pjäxor..
Är väldigt sugen på att prova en Full Tilt pjuck ;)

Teamsportia i Habo kan hjälpa dig ring och prata med Anders, Teamsportia i Jönköping har även en kille som kan bootfitting

udéns har större utbud än vad som står på hemsidan , som sagts tidigare i denna tråd så är det Adams och Udéns som gäller sen finns även sportspec i Mölndal ,

såg nu att denna tråd va några dagar gammal men om du inte redan köpt så testa där , ett tips är att ringa innan så du inte kommer till GBG och upptäcker att det inte finns några problem !

Tjenare ! Jag rek Udèns Sport i GBG. Prata med Åke,om du törs. Alla på Udens e duktiga.

Fins även Skilodge på väg mot mölndal som har en del grejjer men som sagt tidigare så är det väl Udéns först Adams därefter...

Har varit på först Adams och sedan Udéns, är ganska säker på att jag vet vem du pratar om larzza. Var nån kort tjurig gubbe som gnällde och skällde :P

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp