Boots och en bindning som är sönder

Since

Ny medlem
Ska flytta upp till åre nu i höst och behöver ett par boots som är sköna och bra för freestyle/puder åkning.
har haft problem med boots förut då det gjorde så jäävla ont i sidan på fotsulan, där trycket hamnar.
budgeten ligger väll på 2500 kr max och vill ha ett par sköna boots som kan slitas på utan att dom faller isär.
spelar ingen roll vilken snörning och sånt det är men har kört med salomon burton mint (vet damboot) och barrage TSL och nitros va sköna nog att kunna åka nästan hela dagen utan att få ont...
har storlek 43 väger 65-70 och är ~183
tack på förhand!

Oavsett vilka boots du köper (vilket är svårt att rekommendera eftersom det är så personligt) så ska du definitivt satsa på att gjuta en sula, lite dyrt men helt klart värt det, gör bootsen otroligt mkt skönare och brukar lösa dom flesta fotproblemen. Själv gillar jag Burton Ion och 32 Lashed.

aa fast min syrra hade det förut och dom slutade funka för henne
efter bara några månader...
har kollat på 32 lashed och dom verkar jävligt soft!

bFredd sa:
aa fast min syrra hade det förut och dom slutade funka för henne
efter bara några månader...
har kollat på 32 lashed och dom verkar jävligt soft!
hur då slutade fungera? jag har haft en gäng om dom har bara bliviti skönare och skönare.

hmmm tänkte inte det men du kanske inte är färdigväxt ännu... ;)

/gammelgubben

Ringostar sa:
magnusericsson sa:
northwave, stabila och grymt sköna boots!
Har funderat på att testa Northwave boots till vintern, nån som vet var de finns i butik, gärna i stockholm?
Nej tyvärr.
Vet inte ens om de har någon distributör i Sverige heller.
Kolla med Oneoff söder och lite sådär om inte de kan beställa hem eller liknande.
Lycka till!

Northwave kontaktade mig förra året om att bli deras distributör och jag tackade nej. Jag har för mig att One Off fortfarande står som deras distributör men de har inte sålt deras prylar på ett par år. Northwave gör riktigt bra boots så det är lite synd att de inte finns i Sverige längre.

vad synd, boots är ju en av de saker man inte gärna köper via nätet, får ringa one off och se ifall de kan hjälpa till.

One Off står inte längre listade som distributörer på Northwaves websida ser jag. Du måste nog vända dig någon annan stans.

CustomX sa:
Oavsett vilka boots du köper (vilket är svårt att rekommendera eftersom det är så personligt) så ska du definitivt satsa på att gjuta en sula, lite dyrt men helt klart värt det, gör bootsen otroligt mkt skönare och brukar lösa dom flesta fotproblemen. Själv gillar jag Burton Ion och 32 Lashed.
Gjuter inte alla shoppar både pjäxor och boots gratis i de fall du köpt dojorna i den butiken?

Jag provade ett gäng boots förra året och fastnade för 32 lashed. Luktar kvalitet, nätt och lätt samt klämmer åt på exakt rätt ställe. Jag drar åt dojorna som man gör med vanliga boots och har inget problem med att hälen sitter kvar i booten. Jag skulle nästan kunna knalla runt med dom som "allvädersdojor" :-)

Mvh
Peter

sCaz sa:
CustomX sa:
Gjuter inte alla shoppar både pjäxor och boots gratis i de fall du köpt dojorna i den butiken?

Jag provade ett gäng boots förra året och fastnade för 32 lashed. Luktar kvalitet, nätt och lätt samt klämmer åt på exakt rätt ställe. Jag drar åt dojorna som man gör med vanliga boots och har inget problem med att hälen sitter kvar i booten. Jag skulle nästan kunna knalla runt med dom som "allvädersdojor" :-)

Mvh
Peter
Nej, men dom värmer ofta upp dom så att själva skon/lästen passar lite bättre.. att formgjuta en sula är en deluxe grej där du gjuter en speciell sula efter just din fot för att öka kontaktytan. kostar ca 600+/-. Helt klart värt det om du är färdigväxt och/eller åker väldigt mkt. Just skor/pjäxor är extremt individuellt eftersom alla människor har väldigt olika fötter. Enda sättet är att testa en massa olika och själv bedömma vilken som sitter bäst på just din fot. (Förutom att vikt och åkstil ska passa såklart.)

CustomX sa:
sCaz sa:
CustomX sa:

Mvh
Peter
Nej, men dom värmer ofta upp dom så att själva skon/lästen passar lite bättre.. att formgjuta en sula är en deluxe grej där du gjuter en speciell sula efter just din fot för att öka kontaktytan. kostar ca 600+/-. Helt klart värt det om du är färdigväxt och/eller åker väldigt mkt. Just skor/pjäxor är extremt individuellt eftersom alla människor har väldigt olika fötter. Enda sättet är att testa en massa olika och själv bedömma vilken som sitter bäst på just din fot. (Förutom att vikt och åkstil ska passa såklart.)
Ohhh, man kanske ska prova detta då. Vart vänder man sig i Sundsvallsområdet tro?

Mvh
Peter

Snåla inte på pjäxor! Ska du göra det kan du lika gärna skjuta dej själv i foten istället. Bokstavligt talat. Hitta ett par som passar just din fot. Gå till en butik, en bra butik (inte stadium och sån skit), prata med dom som jobbar där. Förklara hur du åker, hur du vill åka. Säg vad som passar din fot och gjut en sula. Höj din budget med 5000:- det tjänar du på i längden.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp