Boots vid hiking?

Niiiicke

Medlem
Boots vid hiking?
En fråga bara, köpte ett par burton driver x och har förstått att hälgreppet är A och 0, därav att man ska ha rätt så tighta boots vid köp. Men hur blir det om man ska använda snöskor och stegjärn med bootsen, ska man ha större storlek då jämfört med om man bara ska använda bootsen till åkning

Boots vid hiking?
Tja,

Ett par boots ska sitta skönt oavsett vad du gör i dom.
Om du har valt rätt sko för din fot så ska du inte behöva ta en storlek större.

Jag brukar släppa lite på de översta skosnörerna när jag ska knalla, man får lite mer rörlighet i vristen då.

Boots vid hiking?
Nosskire sa:
Vad tycker du om skorna annars? För hårda för att ha som allround i pist/puder och lite park?
Ska du som mig BARA köra puder/pist tror jag de är de ultimata. Men det kräver nog fart, och skaplig press på stålkanterna på sin långa bräda för att man ska uppskatta dem. Men så åker jag så det är nog lugnt. Jag testade både 32 och burton och kan lätt säga att jag kände att driver x var den ultimata bootsen för mig. Inte alls så brutalt styva boots som jag förställt mig, Ion tyckte jag va lite förmjuk. Men det är ju en sak att skutta omkring i bootsen i en butik, en annan sak att åka i dem. Men för att svara på din fråga så funkar de bra för pist/puder om du åker fort, hårt och brutalt med fart och hård kantsättning men om du inte gör det och vill åka lite park så tror jag att ion fungerar bättre för dig. Jag bojkottar park, jibb och allt sånt men kommer att hoppa i naturliga hopp i terrängen när man kör offpist så då funker de nog.

Jag är ju inte expert på området boots vill jag tillägga, jag vet bara att jag gillar hårda styva boots. Har haft mjuka skitboots i många många år så nu är hårda boots som gäller! :-)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp