Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Boots vid splitboarding
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Schermanio" data-source="post: 1220449" data-attributes="member: 41737"><p>Inte många som funderat på detta tydligen.</p><p></p><p>Gjorde det enkelt för mig och beställde hem ett par nya Ions, med BOA, och också ett par Tourist. Känns relativt lika i form men Tourist är betydligt mycket mjukare i flexet, och då främst framåt. Det negativa flexet, som är hela grejen med splitboard boots, verkar vara obetydligt mer i Tourist. Iaf när man går runt hemma i vardagsrummet och försöker känna efter. Sulan på Tourist är något grövre, inget jag upplevt att jag behöver dock. De gånger jag saknat grepp så har det snarare varit stegjärn som jag har saknat.</p><p>Vägde bägge två också. Vanliga Ion, med BOA, landade på 1166g per boot och Tourist på 1099g per boot. Bägge i strl 42/US9. Marginell skillnad alltså även om alla gram räknas när man är på väg uppför berget. Kan hända att Ion utan BOA är lite lättare, eller tyngre, men jag vet inte.</p><p></p><p>Summa summarum: Då jag föredrar styvare boots och värdesätter resan ned för berget framför turen upp, framför allt för toppturande som kommer göra ett par mjuka boots ändå mjukare ganska snabbt, ser jag ingen anledning till att byta. Iaf inte till Burton Tourist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Schermanio, post: 1220449, member: 41737"] Inte många som funderat på detta tydligen. Gjorde det enkelt för mig och beställde hem ett par nya Ions, med BOA, och också ett par Tourist. Känns relativt lika i form men Tourist är betydligt mycket mjukare i flexet, och då främst framåt. Det negativa flexet, som är hela grejen med splitboard boots, verkar vara obetydligt mer i Tourist. Iaf när man går runt hemma i vardagsrummet och försöker känna efter. Sulan på Tourist är något grövre, inget jag upplevt att jag behöver dock. De gånger jag saknat grepp så har det snarare varit stegjärn som jag har saknat. Vägde bägge två också. Vanliga Ion, med BOA, landade på 1166g per boot och Tourist på 1099g per boot. Bägge i strl 42/US9. Marginell skillnad alltså även om alla gram räknas när man är på väg uppför berget. Kan hända att Ion utan BOA är lite lättare, eller tyngre, men jag vet inte. Summa summarum: Då jag föredrar styvare boots och värdesätter resan ned för berget framför turen upp, framför allt för toppturande som kommer göra ett par mjuka boots ändå mjukare ganska snabbt, ser jag ingen anledning till att byta. Iaf inte till Burton Tourist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Boots vid splitboarding
Tillbaka
Topp