Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Boots?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Seppuccu" data-source="post: 1196367" data-attributes="member: 132372"><p>Lite sent inlägg här, men... Ja, din boots-resa kan komma att se ganska så olika ut beroende på HUR breda fötter du har (enligt tabellen som postades ovan). Själv har jag på gränsen till EEE och en hel del andra konstigheter och jag har rent ut sagt gått igenom ett helvete de senaste åren. Nu har jag köpt ett par Burton Photon Wide (i rätt storlek) och det återstår att se hur det kommer att bli. Vad som är klart är dock att de inte känns för breda för mig.</p><p></p><p>Burton Photon Wide och Ruler Wide är de enda bootsen som explicit marknadsförs som EEE. Det finns de som hävdar att vissa Adidas-modeller är minst lika breda men det har jag ingen bekräftelse på. K2 Maysis Wide, Salomon Synapse Wide och Dialogue Wide ska passa E. Deeluxe hävdar (mailledes) att deras boots funkar för EEE om man köper deras heatmoldable liner.</p><p></p><p>Det finns även de som hävdar att DC och 32 passar breda fötter...men jag köpte ett par 32 TM2 och de funkade inte alls för mig. Ren tortyr.</p><p></p><p>Snörning är smakpreferens, men se till att du har olika snörning för övre och nedre del av boots, dvs dubbel BOA (för övre och undre del av boot, vissa dubbel BOA är för skal och liner), speed lacing, eller traditionella snören + kunskap om hur man snörar övre och nedre del med hjälp av knopar. Jag tycker personligen det är lite drygt med traditionella snören. Speed lacing kan variera beroende på märke; jag tycker Burtons speed lacing är helt värdelös; Nitros TLS är bättre men har en tendens att lossna; de flesta menar att 32:s speed lace är kassa.</p><p></p><p>Hursomhelst, för att upprepa det som en del andra ovan redan sagt: bästa bootsen är de som passar dina fötter. Men vad medveten om vad "passar dina fötter" egentligen betyder när det gäller snowboard boots.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Seppuccu, post: 1196367, member: 132372"] Lite sent inlägg här, men... Ja, din boots-resa kan komma att se ganska så olika ut beroende på HUR breda fötter du har (enligt tabellen som postades ovan). Själv har jag på gränsen till EEE och en hel del andra konstigheter och jag har rent ut sagt gått igenom ett helvete de senaste åren. Nu har jag köpt ett par Burton Photon Wide (i rätt storlek) och det återstår att se hur det kommer att bli. Vad som är klart är dock att de inte känns för breda för mig. Burton Photon Wide och Ruler Wide är de enda bootsen som explicit marknadsförs som EEE. Det finns de som hävdar att vissa Adidas-modeller är minst lika breda men det har jag ingen bekräftelse på. K2 Maysis Wide, Salomon Synapse Wide och Dialogue Wide ska passa E. Deeluxe hävdar (mailledes) att deras boots funkar för EEE om man köper deras heatmoldable liner. Det finns även de som hävdar att DC och 32 passar breda fötter...men jag köpte ett par 32 TM2 och de funkade inte alls för mig. Ren tortyr. Snörning är smakpreferens, men se till att du har olika snörning för övre och nedre del av boots, dvs dubbel BOA (för övre och undre del av boot, vissa dubbel BOA är för skal och liner), speed lacing, eller traditionella snören + kunskap om hur man snörar övre och nedre del med hjälp av knopar. Jag tycker personligen det är lite drygt med traditionella snören. Speed lacing kan variera beroende på märke; jag tycker Burtons speed lacing är helt värdelös; Nitros TLS är bättre men har en tendens att lossna; de flesta menar att 32:s speed lace är kassa. Hursomhelst, för att upprepa det som en del andra ovan redan sagt: bästa bootsen är de som passar dina fötter. Men vad medveten om vad "passar dina fötter" egentligen betyder när det gäller snowboard boots. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Boots?
Tillbaka
Topp