Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Boots?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MrBandulu" data-source="post: 1196408" data-attributes="member: 141307"><p>Jag kan intyga att Adidas gör några av dom bredaste bootsen utan att vara en wide-modell.</p><p></p><p>Jag har har åkt runt med smärta i fötter och bortdomnade tår sen jag började åka bräda och bestämde mig för att åtgärda det inför säsongen.</p><p>Efter lite efterforskning kunde jag snabbt konstatera att jag åkt runt i boots som är 2 storlekar för stora, och att jag har breda fötter vilket jag aldrig insett tidigare, därav för stora boots då dom känts bra i bredden. Storlek EE enligt skalan här i tråden.</p><p></p><p>Så jag har testat boots från dom flesta tillverkarna i min jakt, och hittills har adidas känts helt klart bäst. Jag har inte testat någon specifik wide-modell och jag har heller inte testat Vans eller Rome än men det kommer jag nog kunna göra i helgen.</p><p></p><p>När man googlar efter breda snowboard boots nämns 32 ofta som breda och det är något jag inte alls håller med om. Inte om man prövar en längd på bootsen som matchar din fots längd. Vilket även [USER=132372]@Seppuccu[/USER] intygar här i tråden!</p><p></p><p>Så börja med att mäta din fot på längden och bredden, gå till nån sko eller sport-affär och använd en fotmätare om du är osäker på om det blir rätt hemma, så kollar du måtten i tabellen i tråden för att ta reda på om din fot är bred eller inte och utgå ifrån dessa mått.</p><p></p><p>När jag väl hittat rätt boots kommer jag formgjuta sulor och även formgjuta innerskon vilket jag hört många rekommenderar för bättre passform och komfort.</p><p></p><p>Finns även en hel del tips i angry snowboarders bootfitting videos på youtube om man ändå inte lyckas få en bra passform:</p><p>[MEDIA=youtube]CbVD5YcG0v4[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MrBandulu, post: 1196408, member: 141307"] Jag kan intyga att Adidas gör några av dom bredaste bootsen utan att vara en wide-modell. Jag har har åkt runt med smärta i fötter och bortdomnade tår sen jag började åka bräda och bestämde mig för att åtgärda det inför säsongen. Efter lite efterforskning kunde jag snabbt konstatera att jag åkt runt i boots som är 2 storlekar för stora, och att jag har breda fötter vilket jag aldrig insett tidigare, därav för stora boots då dom känts bra i bredden. Storlek EE enligt skalan här i tråden. Så jag har testat boots från dom flesta tillverkarna i min jakt, och hittills har adidas känts helt klart bäst. Jag har inte testat någon specifik wide-modell och jag har heller inte testat Vans eller Rome än men det kommer jag nog kunna göra i helgen. När man googlar efter breda snowboard boots nämns 32 ofta som breda och det är något jag inte alls håller med om. Inte om man prövar en längd på bootsen som matchar din fots längd. Vilket även [USER=132372]@Seppuccu[/USER] intygar här i tråden! Så börja med att mäta din fot på längden och bredden, gå till nån sko eller sport-affär och använd en fotmätare om du är osäker på om det blir rätt hemma, så kollar du måtten i tabellen i tråden för att ta reda på om din fot är bred eller inte och utgå ifrån dessa mått. När jag väl hittat rätt boots kommer jag formgjuta sulor och även formgjuta innerskon vilket jag hört många rekommenderar för bättre passform och komfort. Finns även en hel del tips i angry snowboarders bootfitting videos på youtube om man ändå inte lyckas få en bra passform: [MEDIA=youtube]CbVD5YcG0v4[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Boots?
Tillbaka
Topp