Boots

uncletupelo

Ny medlem
Boots
Köpte ett par Salomon Maori förra säsongen, de verkade bra i affären men i pisten är de svinhårda. Är alla boots så jävla hårda?

Har också problem med att tån och hälen sticker ut för mycket på brädan och på så sätt hugger i när man ligger på skär.
Vad gör man? Finns det boots som inte är så klumpiga och stora vilka isåfall?
Jag har strl. 44 och kör på en burton supermodel 159. Måste jag köpa ny bredare bräda för att lösa detta problem?

Boots
du behover ju inte spanna bootsen jattehart om du inte vill. dessutom brukar boots tappa sin styvhet efter ett tag och man brukar vanja sig vid styvheten ocksa.

vidare sa tror jag det finns ngn sorts losning som en snubbe pa top12 i malmo snackade om ang for stora boots, man ska visst kunna lagga ngn sorts pad under bindningarna som pa sa satt lyfter upp hela bindningen/skon och gor toe-heel-drag till ett mindre problem, har dock aldrig provat ngt sant sjalv sa jag vet inte hur bra det funkar.

Boots
vad det gäller boots så ska dom va så hårda det bara går. Synd att dom flesta skor tappar hårdeheten efter en säsong. vad det gäller maori så är den inte så fasligt styv. men det är en smak sak.

vad det gäller tår som sticker ut. det är nog ej skornas fel utan dina stora fötter. testa med att sätta mer gradtal på fötterna. sen som snubben ovan nämnde kan man ju köpa gaspedaler och sätta under tårna. eller köpa en förhöjningsplatta och sätta under bindningen. tror palmer har gjort nån sån.annars är nog en bredare bräda det säkraste alternativet.

ha det bra

Boots
det var just förhöjningsplattan jag menade och inte gaspedaler (och detta är en helt onödig anmärkning jag vet).

vet du hur bra sådana funkar egentligen, MegaMartin?

Boots
Burton har plattor som heter Elevators om du söker det.
Förhöjningsplattor gör precis som sagts tidigare att du kan åka på den bräda du vill trots lite större fötter (naturligtvis inom rimliga proportioner). Funktionen är sådan att du får mer kraft på kanterna, de flesta carvinglirarna kör med risers på ett eller annat sätt, nackdelen är att du kan missa lite känsla, kontakten med brädan blir ju mindre, men in5te så det stör.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp