noob fråga: mina boots är för stora för min snowboard, vad ska jag göra?

Adamkinghd

Ny medlem
Hej! jag ska precis börja åka snowboard. Jag köpte nyss en k2 vandal 148 wide bräda. Men mina boots (crazy creek) strl us 12 , vanlig storlek 45, sticker ut rejält på båda sidorna av snowboarden. Den sticker ut 3-4 cm på båda sidorna. Jag är 175 lång och har fått rekomendation om att köpa en bräda runt 150 wide. När jag kollar på andra k2 wide brädor så är de inte så mycket bredare. Finns det någon med stora fötter som har några tips?

Skulle gissa att du kan trimma av rejält med att köpa ett annat märke. Vet att burton har nån grej dom menar minimerar längden, och garanterat gör andra märken samma sak, just för att få bort så mycket heel och toe-drag som möjligt. Ta med ena skon till butik och jämnför?

@Adamkinghd Din bräda är 25 cm bred vilket tyvärr är för smalt oavsett boots. Du behöver ha en bräda som är ca 26,5, minst 26 cm, absolut inte smalare. Dina CrazyCreeks är nog det sämsta du kan ha om du ska ge dig chans att lära dig åka.
Så tycker du behöver köpa en julklapp till dig själv i form av en helt ny/begagnad setup, både bräda och boots.
Hojta om du behöver nåt tips!

Ja , har du redan köpt brädan så skulle jag satsa på boots med burton imprint,teknologi. tror jag det heter. adidas bootsen ska va snäppet vassare än burton iår, har jag förstått.

Som sagt, det kommer inte spela någon som helst roll om du köper Adidas eller något annat märke. Möjligen om du monterar bindningarna på noosen och tailen.. :)

Bra boots är superviktigt. Är inte crazy creek budget-boots från 90-talet? Som sagt, unna dig ett par nya. Kanske kan du gå ner någon storlek också. De ska vara tajta utan att göra ont när de är nya. Tårna ska toucha lätt längst fram i skon.

Senast ändrad:
Tror även du skulle kunna köpa risers, så du får opp bindningarna lite högre över brädan.

Det kommer räcka med att köpa nya boots såhär i början, typ Burton med imprint eller motsvarande.
Sen nästa år köper du en längre och bredare bräda.

Senast ändrad:
Brädan är alltså 25 cm smal... Hur får man ihop det med stl 45? Nobelpris :)
Vissa CrazyCreeks var väldigt klumpiga när de kom men senare modeller blev bättre, mät längden och återkom. Har själv Burton Ions med liknade teknik som Imprints men att köpa dessa för 2000 behöver inte betyda mycket i slutändan.. Alternativet är fetaste stancen med rejäl duck! Kanske även risers på det ;)

Alltså jag har Adidas Blauvelt strl44,5 . En av mina brädor har 25,5 i midja och varken tå eller häl är ljusår att dragga i. Jag carvar hyfsat djupt.
Ts har precis börjat åka som jag förstår saken och kommer inte ha problem första året med den brädan bara han skaffar ett par vettigare boots

Senast ändrad:
Det är ju bara att köra 35, 35 i vinkel så är problemet löst

Tillbaka
Topp