Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom ingen av de gamla rävarna verkar vilja svara så kanske jag kan hjälpa till med att föreslå någon av All mountain-brädorna under 449$ i följande test:andreemidbrand sa:Tjena nu är det så att jag ska börja köra lite snowbord hade jag tänktjag har kört en vecka innan på sälen och tyckte det var mycket kul. Jag skulle nog anse mig själv som nybörjare efter att ha kört en vecka :P
Men iallfal jag är 185 cm lång väger ca 80 kg kommer köra all mountain kommer åka ca 2-3 veckor per år eftersom vi inte har så mycket snö här.
Så har ni någon bra nybörjar bräda som ni kan rekomendera vet inte alls vad e bra nybörjarbäda ligger på så priset lämmnar jag till er ! :D
Tack på förhand :D
Sko strl i mina vanliga skor 42
Längd på brädan har mer med din vikt än din längd att göra.andreemidbrand sa:OKej tack så mycket men ska jag inte ha längre ot:en sa ju att man ska ha till näsan ?? eller?
later inte bra...andreemidbrand sa:Snabb fråga kan man ha 43+ bidningar till 42 boots ?!? :D
Snabba svar uppskattas![]()
Kan tipsa dig om top12.se de har 40 % rea på snowboards saker just nu och lite andra dealsMartini96 sa:Halloj!
Tycker det är onödigt att starta ny tråd så skriver här som några andra.
Jag har kollat runt på olika sidor efter snowboard, bindningar och boots men har ingen erfarenhet om storlekar, märken och sånt. Jag är nybörjare och har hyrt tidigare år, vill ha en bräda som funkar i baken och i park. är långt ifrån bra men lär mig fort och vill i framtiden åka med polare i parken. Hade tänkt att köpa en bräda efter jul om det finns affärer med sänkta priser så tips gärna.
Är 182cm lång, väger 87kg och fötterna är 28cm. Kommer åka de flesta helger 5.8 st, inte långt till backe och åker på bakgården.
Har åkt skidor hela mitt liv om det är relevant.
Pja, kanske det här paketet? Lånade en sådan bräda av en polare och den verkade helt ok - och så är den ganska snygg.Martini96 sa:Halloj!
Tycker det är onödigt att starta ny tråd så skriver här som några andra.
Jag har kollat runt på olika sidor efter snowboard, bindningar och boots men har ingen erfarenhet om storlekar, märken och sånt. Jag är nybörjare och har hyrt tidigare år, vill ha en bräda som funkar i baken och i park. är långt ifrån bra men lär mig fort och vill i framtiden åka med polare i parken. Hade tänkt att köpa en bräda efter jul om det finns affärer med sänkta priser så tips gärna.
Är 182cm lång, väger 87kg och fötterna är 28cm. Kommer åka de flesta helger 5.8 st, inte långt till backe och åker på bakgården.
Har åkt skidor hela mitt liv om det är relevant.
Får ja fråga hur Custom x känns om man väger 90 kg, känns det som att brädan klarar ens vikt? Är inne på just den modellen 165W, och undrar om mina 186 cm och 94 kg blir för tungt för den.gbgpuderludret sa:Om man har gått ner ca 10kg i vikt är det då någon ide att byta till en mjukare bräda? Kör för närvarande på en Custom X 64 Wide och funderar på att gå till en Custom 65Wide eller 63 som är 25.7 i midjan. Är 190cm lång väger 80kg utan kläder stl 11 i boots. Har kört på allt från 159 till 173 gillar dock spannet mellan 63-65 bäst för allround åkning. Gillar att åka fort och carva regular och switch. Hoppar inte så mycket men gillar att lattja med brädan på snön.
Nej! Ride Havoc har 4x4 och Burton kör med 3x3. De funkar inte tillsammans. Kolla in Unions bindningar, de funkar med både 3x3 och 4x4.Mackabitch sa:Sitter med en fyra år gammal Ride Havoc som bindningarna börjat ge upp på, har hittat ett par Burton Cartel för 1800kr vilket verkar vara ett bra pris för dom. Men är det någon idé att köpa ett par såna bindningar till en sådan bräda?
Det där är lite gammal information som inte stämmer.Anticrobotic sa:Burton kör med 3x3. De funkar inte tillsammans.
OIC. Weheell, då får väl de gamla rävarna här anstränga sig lite mer och hjälpa dem som frågar, så behöver inte gröngölingar som jag komma med felaktig info. Right, Delta? Right? Right? :Ddelta sa:Det där är lite gammal information som inte stämmer.Anticrobotic sa:Burton kör med 3x3. De funkar inte tillsammans.
är för gammal och trött för annat än proofreading :DAnticrobotic sa:OIC. Weheell, då får väl de gamla rävarna här anstränga sig lite mer och hjälpa dem som frågar, så behöver inte gröngölingar som jag komma med felaktig info. Right, Delta? Right? Right? :D
Den klarar 94 kg utmärkt. Låg runt 90kg när jag köpte min och den släppte aldrig kantgreppet.Mada92 sa:Får ja fråga hur Custom x känns om man väger 90 kg, känns det som att brädan klarar ens vikt? Är inne på just den modellen 165W, och undrar om mina 186 cm och 94 kg blir för tungt för den.gbgpuderludret sa:Om man har gått ner ca 10kg i vikt är det då någon ide att byta till en mjukare bräda? Kör för närvarande på en Custom X 64 Wide och funderar på att gå till en Custom 65Wide eller 63 som är 25.7 i midjan. Är 190cm lång väger 80kg utan kläder stl 11 i boots. Har kört på allt från 159 till 173 gillar dock spannet mellan 63-65 bäst för allround åkning. Gillar att åka fort och carva regular och switch. Hoppar inte så mycket men gillar att lattja med brädan på snön.
Ptja..I would say....Nybörjarvänligast är att köpa den bräda som man kommer över billigast på blocket eller motsv...och som inte är gjord av papiermache eller något annat konstigt material.Dreven sa:Tjena, jag undrar bara vad som är nybörjarvänligast av Camber, V-rocker, Flying-V osv finns ju så jäkla många olika "techs" numera. Med nybörjarvänligt menar jag svårare att få sne-skär i pisten/liften eller efter ett hopp med mera. Camber ska ha bra "pop" har jag hört men känns som att det måste vara svårare att raila och enklare att få skär med de.
Jag hänger 90% av tiden i parken så vill ha en mjuk parkbräda men det enda jag inte riktigt kunnat lista ut är vad man ska ha för "Bends" och "Sidewalls" som det heter på engelska.
Tack på förhand![]()