För stora boots för bindningar och snowboard?

Sandbranch

Ny medlem
Har precis fått hem mina nya bindningar, "Burton cartel" och snowboard, "never summer proto type two." Har jag för stora boots för mina bindningar och snowboard? Kommer jag få toe-drag eller heel-drag? Det sticker ut cirka 3cm både på toe och heel.

Lägger till bilder för att ni ska kunna se!

Inga problem, du ska behöva kanta extremt mycket för att få toe/heel-drag. Om du skulle se det som ett problem kan du vinkla bindningarna mer.

Alright, Tack för snabbt svar! Men tror ni att jag skulle behöva en större bindning för mina boots? Jag har dragit ut min gas pedal så mycket som det går

Senast ändrad:
Lägg brädan på mattan med bootsen i. Sen lutar du upp den till tårna/hälarna tar i. När det tar i, titta på lutningen och fundera över "kommer jag lägga så här pass djup carve?". Om svaret är nej, inga problem. Om svaret är ja, ställ högre vinklar så du får äkta eurocarve-stance

Hur va tanken med frågan? Tänkte du byta till bredare bräda isf?

Som folk säger, testa! Och tar det i så är det ju bara ställa mer vinkel på bindningarna :)
Jag kör djupa carves och jag hade garanterat fått toe/heel drag till och från på det ... Och då har jag små boots (US 8), så för min del blir det att testa wide bräda i år bara för att testa skillnaden! :D
(Bataleon Disaster 153 -> 154W)

Sen beror det ju mest på underlaget också, är det halvtaskig manchester som man sjunker ner och får drag så att det lyfter hela kanten från underlaget eller stenhårt, bra och greppigt

Vill man kan man ju alltid göra som denna killen och skriva ut vinklar och kolla
https://www.scribd.com/document/336160226/Angle-Guide
Men det känns lite overkill :rolleyes:

Kaskar sa:
Lägg brädan på mattan med bootsen i.
Eller typ sängen/täcket så man får lite djup att sjunka ner :P

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp