Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Borrdiameter K2 Hardside 2011
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Roadrunner" data-source="post: 1270443" data-attributes="member: 10501"><p>Har ett par K2 Hardside från 2011 som skall få bindningar från ett par donatorskidor av samma modell. (De ”nya” skidorna måste ändå monteras om för att passa min sulstorlek). Problemet är att jag inte vet vilken borrdiameter som gäller. Har fattat att det generellt är ø3,6 mm men att skidor med metall skall borras med ø4,1 mm. Jag blir ändå inte riktigt klok på vad som gäller för mina skidor.</p><p></p><p>Det finns ingen märkning på skidorna och K2s support skickade bara monteringsanvisningar för 2022 års linje och sen blev det tyst.</p><p></p><p>Studerar jag skidorna så verkar det finnas lite metallspån i hålen. Det ena paret verkar dock vara borrat med ø3,6 m. Det andra lutar åt ø4,1 mm, men där har ena häldelen släppt och monterats om med nån form av inserts.</p><p></p><p>Finns det någon som *vet* eller kanske har nån dokumentation liggande kring dessa antikviteter?</p><p></p><p>mvh</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Roadrunner, post: 1270443, member: 10501"] Har ett par K2 Hardside från 2011 som skall få bindningar från ett par donatorskidor av samma modell. (De ”nya” skidorna måste ändå monteras om för att passa min sulstorlek). Problemet är att jag inte vet vilken borrdiameter som gäller. Har fattat att det generellt är ø3,6 mm men att skidor med metall skall borras med ø4,1 mm. Jag blir ändå inte riktigt klok på vad som gäller för mina skidor. Det finns ingen märkning på skidorna och K2s support skickade bara monteringsanvisningar för 2022 års linje och sen blev det tyst. Studerar jag skidorna så verkar det finnas lite metallspån i hålen. Det ena paret verkar dock vara borrat med ø3,6 m. Det andra lutar åt ø4,1 mm, men där har ena häldelen släppt och monterats om med nån form av inserts. Finns det någon som *vet* eller kanske har nån dokumentation liggande kring dessa antikviteter? mvh [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Borrdiameter K2 Hardside 2011
Tillbaka
Topp