Böter i St Anton eller nåt ditåt

Infect

Ny medlem
Har någon haft erfarenhet av pistpolisen i St Anton? Och eventuella böter?

Min historia:

16/3, sista eftermiddagen efter två veckor i Arlberg. Åker svarta 10: an med sikte mot Schindlergrat. Kör fallinjen. Hör ett skrik och utan kontroll kommer en dam (60 cirka) dundrande över småpucklarna snett bakifrån och klipper baksidan av mina skidor (inklusive vänster stav, som knäcks). Jag sneddar ned ca 10 m där hon ligger och frågar om hon behöver hjälp- om jag ska ringa pistenhilfe. Svar: nicht ok. Till min glädje ser jag att nån plockat upp hennes skida och kommer glidande ned. Min sambo har också kommit dit och frågor om hon behöver hjälp. Sen bryter helvetet loss!! Hennes åk-kamrater i Bognerkläder (alla gråa pantrar) skiter fullständigt hur hon mår och vill bara hitta en syndabock:mig. Jag och min sambo insisterar på att vi nog bör hjälpa kvinnan och inte käbbla. Gubbarna blir bara mer och mer otrevliga så jag säger åt sambon att nu drar vi de är fan inte kloka!

Jag drar första svängen då jag hör avgrundsvrål största gubben 1.90+ har huggit ryggan på min sambo och står och skakar henne. Klättrar upp och hotar med polis och ber honom att ta det jävligt lugnt. Ber också hans gubbs att hjälpa till att lugna ned honom. För att få slut på skiten åker jag ned till liftkuren och ber om assistans från pistenhilfe och pistpolis.

Polisen kommer och pratar med mig och en av gubbarna. Polisen återkommer flera gånger till att hon faktiskt kört över mina skidor och inte tvärtom. Och att jag inte kört på kvinnan som elaka Bognergubbar påstår. Nu börjar det bli brådis för att vi ska hinna till Zurich som planerat och vi får åka. Med önskan om lycka till. Det fullständigt vidriga apmannens betende avfärdas med han varit nervös. Min sambo var dock väldigt skakad efter det hela. Frid och fröjd!?

Nix, i lördags hämtade jag ut ett rek som jag med skolbokstyska tolkar som att jag befunnits skyldig till olyckan och nu ska pynta 150 euro. Förrutom att jag inte var orsak till olyckan så undrar jag vad fan jag ska göra (betala,glömma och hata Bognertyskar som inte har vett att välja backar efter skicklighet ligger främst).

Nån här som har nån erfarenhet av detta?

dom har förlorat varenda krig sen 1700talet så lacka är dom konstant.
min polare blev klippt av en lirare i italien i en liknande situation (en 60taggare där me) å han ringde upp dom som utfärdade bötern (minns inte om d va polisen lr anläggningen) å så snackade han me dom å så sket han i å betala. inte hört nåt mer om d sen dess

Senast ändrad:
vet inte hur det är med tyskland men ofta kan man ju skita i böter man får i utlandet!! utan att det händer så specielt mycket!

Centralbyrakraten: jag har två tyskar (coola) i min trappuppgång som jag ska be om hjälp med översättningen. Sen tar jag kontakt med rätten i Landeck och hävdar att jag inget förstår.

En jobbarpolare hamnade i rätten i Österrike när han jobbade för FN i Wien. Rådet han fick var att betala, då den han låg i tvist kunde plock fram falska vittnen. That's Austria my friends!

Lonkan: sant. Min historia är som en gammal bellman-historia: en tysk, en svensk och österrikisk lagman.

begär vittnesmålen-> kolla upp var den stora fula killen bor som skakade din sambo-> åk till hans hemort med valfritt basebollträ(aluminum) och banka vett i honom-> du har nu fått din hämnd och kan nu betala av din lilla böter.

Du kan nog skita i dem, de kommer inte att lägga extra pengar för att överlåta det till svenskt inkasso! det gör inte ens "riktiga" polisen när man åker dit i fartkameror.

kommer det till det att de fortfarande driver på, änmäl gubbarna för olaga frihetsberövande och misshandel!

ekdahl: jag tror snuten var "smart" nog att inte höra honom som vittne. Han skulle behövt nysta i frågor om alkohol och annat. Baseballträ är annars bra semestertips! Min sambo är veterinär och har kastrerat ett och annat handjur också...

Reine: Tyvärr är det inte pistpolisen (vilket iofs är en riktig polis) utan rätten i Landeck som utfärdat boten.

har försökt ha överseende med tyskarna, men nu gick fan droppan :@ jävla pistwaffen säger jag bara!!

Infect sa:
Reine: Tyvärr är det inte pistpolisen (vilket iofs är en riktig polis) utan rätten i Landeck som utfärdat boten.
Då är det ju värre, Kan inte säga till dig hur du ska göra men jag skulle ha väntat och se vad som händer, var det motagarbevis på brevet?
kollade de ditt pass eller motsvarande?

ska tillägga att vi blev tagna av trafikpolisen i st anton och de tog alla våra uppgifter då vi inte hade pengar med oss då för att betala boten (vi stannade vid ett stoppförbud utanför Supa, vi hörde aldrig mer ifrån dem!

Reine sa:
Infect sa:
Då är det ju värre, Kan inte säga till dig hur du ska göra men jag skulle ha väntat och se vad som händer, var det motagarbevis på brevet?
kollade de ditt pass eller motsvarande?
Japp brevet på rek så motagarbevis finns. Pass kollat av polisen.

Trodde inte heller att jag skulle höra nåt mer i och med att det solklart var en olyckshändelse som inte jag orsakade. Jag hade antagligen två saker emot mig: språket och att jag var kittad för en seriös dag off-pist.

Varför inte bara polisanmäla den utfärdande myndigheten för någon form av negligens?
I vilket fall tycker jag inte att du under några som helst omständigheter ska betala för något du inte gjort.. då känns faktiskt idén med baseballträet mer etiskt riktig.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp