Bra all-around skidor?

Xubahuba

Ny medlem
Bra all-around skidor?
Tjenare

Jag är fast i djungeln av skidor som finns att välja på och jag undrar om någon har bra koll på vad som skulle passa mig?

* Jag åker kanske 60 % i pist

* Gillar långa, snabba svängar (tävlat osv så gillar att trycka på mycket i pisten) så behöver en skida som är stabil i högfart och med bra isgrepp osv

* Åker mycket i skogen

* Leker runt mycket, hoppar och åker switch ganska mycket

* Gillar egentligen att åka överallt, park, pist, icke-pist, puckel, is, slask....

Har ett par K2 Kung Fujas som börjar bli riktigt slitna nu men är riktigt nöjd med dom, tycker bara att dom är lite för dåliga i puder.. Har tagit hem ett par Völkl Wall men har insett att dom nog inte kommer att passa mig så får förhandla mig ur det..
Har annars kollat lite på Völkl Bridge, eller kanske ska man ha ett par nya Kung Fujas?

Är 169 lång och väger ca 65 kg.
Har ni några skidor att rekommendera så vore det super, så kan jag plugga lite på dom :)

Cheers

Bra all-around skidor?
Titta på ett par nya Kungs Fujas du om du var nöjd med dom gammla. Dom har ju blivit lite bredare med åren och ligger ju nu på 102mm så skulle tro att dom flyter bättre i puder än Bridge med sina 95mm. Annars finns ju också Line Blend, Rossignol s3 mm. Ingen av dom här park/puder skidorna dominerar i pisten direkt men om du tyckte Kung Fujas dög så...

Senast ändrad:
Bra all-around skidor?
Jag har ett par Prophet 100 som jag gillar enormt! Inte bästa flytet i puder men i uppkörd pist är dom underbara!

Senast ändrad:
Bra all-around skidor?
DPS Wailer 112 RP. Passar in på allt du säger förutom möjligen parkprestanda. Funkar absolut att hoppa med, men då jag inte är någon parkråtta vågar jag inte uttala mig i hur de är att tricka med.

Annars så tror jag den skidan skulle passa dig utmärkt. Går som på räls i pisten, bra isgrepp, sjukt flyt i pudret, funkar bra i kortsväng etc. etc.

Bra all-around skidor?
Jag tänkte låna den tråd o fråga om samma sak, en härlig allroundskida, jag är 170 o väger ca 70 åker mkt pist och offpist, 50/50 , jag har spanat in völkl birdge samt scott crusader? någon som kan yttra sig om dom eller komma med andra förslag? :)

Bra all-around skidor?
Jag har kört på Rossignol S3 denna vintern! Sjukligt nöjd! Grym i pisten, grym i parken, grymgrym i skogen, flyter fantastiskt i pudret, kvick, stabil, lekfull. Korta svängar, långa svängar, hopp och lek, u name it, Apgo att ligga och carva långa, stora, svepande svängar i manchestern. Enda minus på skidan är branta isiga backar om du kör snabbt... Kan då bli något slagig om du inte pressar den gubbmycket och skär fint...

Min åkstil är 50% offpist, 30% pist, 20% park. Hårt och snabbt! :) 186cm, 85 kg - manslängd på skidan.

Löööv it!

Tillbaka
Topp