bra bindning?

• Trådstartare Trådstartare flowerpower
  • Start datum Start datum
F

flowerpower

Guest
bra bindning?
va inne på stadium idag och hittade K2 domain som kostade 2k. Blev såklart intresserad men bindningen till den var Marker Squire 11 och har läst runt lite att folk tycker den är mindre bra. Så vad tycker ni? ska man slå till ändå eftersom den kostar 2k?
Eller skulle man kunna fråga inne på butiken om man kunde få med en annan bindning, men att kanske priset blir lite högre?

bra bindning?
beror helt på hur mycket du väger och hur stor du är. Men det är sant att folk tycker att det är en mindra bra bindning. Själv skulle jag aldrig i hela mitt liv lägga pengar på den bindningen, pga att det skulle aldrig hålla för mig.
Hade ett par Griffon förra året, som enligt priset ska vara mer kvalitetsmässig än Squire 11. Knäckte bindningen 2 gånger under vintern och där bland slet av hela bakfästet!

Så är du ca, 175 lång och väger runt 65- 70 kilo så är det en bindning du ska hålla dig bort ifrån, enligt mig!

bra bindning?
Brisseee sa:
va inne på stadium idag och hittade K2 domain som kostade 2k. Blev såklart intresserad men bindningen till den var Marker Squire 11 och har läst runt lite att folk tycker den är mindre bra. Så vad tycker ni? ska man slå till ändå eftersom den kostar 2k?
Eller skulle man kunna fråga inne på butiken om man kunde få med en annan bindning, men att kanske priset blir lite högre?
Jävlar! 2000 spänn för k2 domain + bindningar va inte illa.. kostar ju typ 2500kr på sports conrad utan bindningar, och det är ändå ett bra pris..

Kanske värt och kolla.. hade dom många skidor på rean? Och verkade dom gå åt? haha

bra bindning?
jag tycker nog att du ska slå till :) men som sagt. om du väger en del och köra stora hopp så ska du kanske inte köpa.jag har k2 domain med Marker Squire bindning. den har fått sig några smällar.men har aldrigt blivit så skadad att den inte går att köra med. men skistoppern ( asså pinnarna inte själva utlösningsmekanismen) har böjds en del gånger.

bra bindning?
är just nu 162 lång och väger 51 men jag siktar på att använda den till nästa säsongen så kommer ju köpa 169.
så kanske ändå köper den, ser om de har andra bindningar annars är det ju bara o köpa när snön kommer igen.

scarcity, jo de va sjukt, typ 50% på alla skidor, salamon, k2, head, synd bara att AR7 inte fanns :P. det fanns ett ganska litet utbud av skidorna som var på rean ungefär bara 1-2 av varje storlek och antar att de är dem ända som finns kvar. Så ska dit imorgon igen o köpa dem, ska dock kolla alla sport affärer och se om vad dem har. Tror att skidorna kommer ta slut ganska snabbt!

Senast ändrad:
bra bindning?
Brisseee sa:
är just nu 162 lång och väger 51 men jag siktar på att använda den till nästa säsongen så kommer ju köpa 169.
så kanske ändå köper den, ser om de har andra bindningar annars är det ju bara o köpa när snön kommer igen.

scarcity, jo de va sjukt, typ % på alla skidor, salamon, k2, head, sånt bara att AR7 inte fanns :P. det fanns ett stort utbud av skidorna som var på rean men ungefär bara 1-2 av varje storlek och antar att de är dem ända som finns kvar. Så ska dit imorgon igen o köpa dem, ska dock kolla alla sport affärer och se om vad dem har. Tror att skidorna kommer ta slut ganska snabbt!
Okej vad njas! Då blir det väll bara att ta sig iväg till stadium efter skolan imorn och köpa sig ett par haha:Þ

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp