bra internetsida?

• Trådstartare Trådstartare ab8
  • Start datum Start datum

ab8

Ny medlem
bra internetsida?
Är det någon som har tips på en bra billig internetsida som säljer skidor? (Helst en engelsk eftersom pundet är så lågt)

bra internetsida?
ahj sa:
fiskebulle sa:
Barnibabs sa:
Pundet är väl jättehögt?

Edit: var visst ute och cyklade lite, sweet.
Jag tyckte det var roligt iaf. Haha. Flummare där^^
haha håller med, pundarn är jättehög :)
beror på vad man jämför med.
Pundet har gått som en sten jämfört med euron nu i vinter, men eftersom svenska kronan tappat ännu mer (minus ca 20% sen hösten) så har vi inte märkt av det.

summan av kardemumman blir att för oss svenska stackare så har pundet blivit lite dyrare, och euron betydligt dyrare.

å andra sidan finns det fortfarande en chans att SC är prisvärda, räkna på det.
betänk dock kritiken mot deras montering av bindningar som behandlats i diverse trådar här på forumet.

bra internetsida?
Jag tror att det rent prismässigt är svårt att konkurrera med svenska skidbutiker just nu, eftersom det knappast är billigare nån annanstans i nuläget. Dessutom får man service där...

Beställer man från sportconrad så gör man bäst i att beställa omonterat, och då åker man på upp till 500 spänn när man monterar i butik extra... Med tanke på att det snart börjar bli rea i de flesta butiker nu så får conrads alternativ nästan vara gratis för att han ska kunna vara ett alternativ.

bra internetsida?
Jag beställde monterat från conrad.

När sedan skidorna kom så skruvade jag lös bindningarna och limmade hålen.
Sedan skruvade jag helt enkelt tillbaka bindningen.

Och jag har inte haft några problem.

bra internetsida?
enslow sa:
Jag beställde monterat från conrad.

När sedan skidorna kom så skruvade jag lös bindningarna och limmade hålen.
Sedan skruvade jag helt enkelt tillbaka bindningen.

Och jag har inte haft några problem.
när du tog loss bindningarna, var de då olimmade? eller limmade du bara för säkerhets skull?
kan vara intressant att veta om SC lärt sig av gamla misstag eller inte..

bra internetsida?
Jag gjorde som enslow när jag beställt skidor till sambon inför julen. Olimmade. Så svaret på Flygnords fråga är nog nej. De har inte lärt sig ett dugg.
Jag vill minnas att någon här på forumet ställde frågan till SC varför de inte limmade hålen när de monterade. Han fick svaret att de minsann visste hur en bindning skulle skruvas fast, så de satt utan lim... Ridå!

Jag trodde inte att det var limmet som höll fast bindningarna utan skruvarna?! Men det kanske är fel? Något för våra viktjagande turnissar att ta till sig? Spara 20g per skida genom att limma fast bindningarna i stället för att skruva?

bra internetsida?
Nej dom var inte limmade.

Och limmet är endast till för att inte fukt skall tränga in i skidan.
Det går lika bra med glassilikon

Tillbaka
Topp