bra med knäskydd när man åker snowboard????

Det beror väl på vad du menar med knäskydd. Jag åker alltid med neopreneskydd, typ Vulkan, på knäna och upplever det som positivt. Det håller knäna varma och stabiliserar lite vid landningar, dessutom är det grymt skönt när man då och då sätter sig på knäna.

Är man nybörjar kan det vara riktigt bra, för vissa har en tendens att bromsa med hjälp av knäna.
Min flickvän kör alltid med typ vollyboll knä skydd hon tycker det är skit bra.

Vad jag vet så har ajg aldrig slagit i knöt så ajg fått ont just där, men som doughboy säger kan ju neopreneskydd skydd vara bra då det både stödjer vid åkning och skyddar lite mot hård snö.

dock är dom väldigt varma

Ska man upp på rail å hörja så rekomenderar jag hockey utrustning. :)

som sagt det ger ju stabilitet i landningen om man hoppar och det ger värme, som redan nämnts. men jag har aldrig behövt knäskydd när jag åker, däremot kan jag rekommendera handledsskydd och ryggskydd och lilla hjälmen förstås, det räcker gott för mig.

äh, ja kör me hjälm å ryggskydd. man behöver ju inte handleds skyd. så länge man landar rätt.. man ska inte ta emot så att man skadar dem... det första man fick lära sig ju...
men om du vill så e det ju bara å köra me knäskydd...

Vad ska man med hjälm å rygg skydd när man landar rätt då?????
finns dom har det för dom tycker det är coolt men skippa det är mitt råd.

Kör med skydd där du får ont är mitt råd.!!!!

Funderar starkt på att skaffa ett par knäskydd nu, mkt för att jag har lite problem med mina knän oxå så vore det skönt med lite mer stabilitet... ska spana runt lite efter några sköna...

själv kan jag starkt rekommendera en suspensoar, modell kraftig. Har kommit väl till pass några gånger på afterskin, när man försökt etablera kontakt med det motsatta könet efter alltför många glühwein och jägershots.

Men suspen kan också komma till användning vid rail åkning och kanske främst när ett snöbollskrig startar i backen!

haha, klockrent... men brädåkare som behöver ju inte suspensoar när vi kör rails... men skulle jag köra med lagg eller köra skateboard på sommaren så skulle jag dra på nån av mina suspar jag har hemma direkt! :P

till deza!!!

även den bäste landar fel någon gång, det vet du nog me. så att påstå att man ska sloppa skydden och hjälm var det sämsta jag hört. och vaddå använda skydd för att det är coolt?, det e ju ändå ingen som ser om man har skydd eller inte på sig.

Hej,
Knaskydd har jag borjat fundera pa att anvanda. Jag aker mest offpist och det hander ofta nar jag ligger i tasvang att jag ligger med knana tatt langs snon. Nar jag var senast i Alagna sa slog jag i knat i en sten som lag precis dold under snon. Jag voltade och det tog 10 minuter innan jag kom ivag igen. Ingen pajjade i knat, men jag har fortfarande sar pa knat. Sa jag funderar pa knaskydd i hart material.

Använd absolut knäskydd! Drog i ordentligt i railen för ett tag sen, knäskydd är något jag själv kommer att användra framöver!

emma-kerstin: Skrev kanske lite otydligt det var till snowboardrules mitt svar var riktat.

Han skrev att han inte behövde handledsskydda så länge man landade rätt.
Det jag ville ha sagt är att han inte behöver hjälm eller ryggskydd då heller.
Vilket inte framgick i hans svar.

Men när man vurpar så behövs kanske vissa skydd ibland.

Har aldrig slagit i knäna men ja railar brukar ja landa på smalbenet o det gör grymt ont..Ben skydd e bättre...Tycker ja iallafall men skulle nog inte kunna köra me det blire kanske lite orörligt..

//Tobbe

Deza -> När man åkt ett tag så landar man jäkligt sällan på knäna iom att man lär sig vika kroppen annorlunda i fallen, och man tar heller aldrig emot sig med händerna. Ryggen och skallen däremot är jäkligt exponerade när man faller och är också rätt mycket viktigare att skydda än knän och handleder.

Jo jag vet.

knäskydd som ökar stabilitet är ju sånna där som dougboy nämde som är gjorda för att stödja mest

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp