Bra orter nära Geneve

bech

Medlem
Bra orter nära Geneve
Tjena!

Åker ner till Geneve i mitten på februari och undrar vilka bra orter som finns lättillgängligt därifrån, med tåg eller ev. bil. Definition på bra ort är puder, orört, relativt extremt men också tillräckligt lätt för att morsan ska kunna åka (inte La Grave).

Rabbla tips nu!

Bra orter nära Geneve
Kan tipsa om Megeve. Tar exakt 1 timma från flygplatsen tills du står vid liften, ännu snabbare om du bara ska åka över dagen då det finns en lift lite längre ner med dagparkering. Orörd puder kan vara svårt, dock har det snöat in i helvete mycket de senaste dagarna så det finns hopp än. Jag har åkt väldigt mycket där då jag bodde i geneve och accessen är grymt smidig. Passar nog din mor mycket lämpligt och så är maten i toppklass. Dock är det dyrt som fan, så bered dig på det.

Finns 2 parker, 1 nybörjar vänlig och sen 1 som är typ mellan svår. Finns en hel del ställen att åka utanför med minimal mängd knallande.

Chamonix är ju annars också jävligt nära geneve. I princip motorväg hela vägen upp i byn. Var ett tag sen jag åkte dit men det tar väl lite över 1 timma att åka upp där skulle jag tro, dock är det garanterat mer folk där än i megeve.

Senast ändrad:
Bra orter nära Geneve
"Peter K" lyser med sin frànvaro.......första gàngen han inte svarat bland de 2 första i en sàn här tràd.

Sök pà geneve sà kommer säkert nàgra av hans svar upp.

Bra orter nära Geneve
Tack för tipsen fredrik och älgen!

Sökte på Geneve och gick igenom de första trådarna men stod inte mycket vettigt där.

Chamonix är inte så lockande pga mycket folk även om det är en bra ort. Har kollat in La Cluzas och Avoriaz, ska kolla in era förslag närmare.

Med orört menar jag mer att inte hela byns invånare kommer vid öppningstid och åker upp allt i sin väg. Vore ju jäklit shysst om man kunde komma åt shyssta linjer genom att knata en liten bit och få va själv någon dag efter nederbörd, det var väl det jag menade.

Tillbaka
Topp