Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja är du sugen på att lägga lite pengar så ska du ha en dator med en intel i7 processor. Det är intels vassaste och den vassaste på marknaden idag. Det är en quad core med en klockning på allt från 2,6 ghz till 3,2 ghz per kärna.fenox92 sa:Vad för dator är det för dator som har det? Som man kan köpa från typ, pc-city, elgiganten elr nåt sånt. Inget man plockar ihop själv
Också en stor penga fråga kolla imac quad mot om du bygger en i7Boodil sa:Ta en titt på apples nya imac vettja, den finns med quadcore processor !
tycker det verkar hyffsat kasst att lägga 20k och ta det grafikkortet faktiskt.FilleJ sa:Också en stor penga fråga kolla imac quad mot om du bygger en i7Boodil sa:Ta en titt på apples nya imac vettja, den finns med quadcore processor !
Var inne och tittade nu på och såg att imacen har en i5a som är en sämre version av i7an. Då får du ge 19000kr för datorn.
Visst mac annses av många vara bättre än pc.
Men en jag känner köpte hem en pc där han gav runt 20000kr och då tog han hem den med specifikationerna
Intel i7 3.0ghz
12gb ddr3 ram
4X 1tb sata2 diskar tror dom låg på 7200rpm.
Nvidia geforce 9800gt
1000w nätagg
Och ett Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 moderkort med stöd för tripple sli.
Så man får en rätt fet dator för samma pengar.
Värt att tänka på![]()
Men datorn är ju ingen speldator den är till för att redigera film med och då är det ju helt onödigt att lägga ner pengarna på grafikkortet.kalasalfons sa:tycker det verkar hyffsat kasst att lägga 20k och ta det grafikkortet faktiskt.FilleJ sa:Också en stor penga fråga kolla imac quad mot om du bygger en i7Boodil sa:Ta en titt på apples nya imac vettja, den finns med quadcore processor !
Var inne och tittade nu på och såg att imacen har en i5a som är en sämre version av i7an. Då får du ge 19000kr för datorn.
Visst mac annses av många vara bättre än pc.
Men en jag känner köpte hem en pc där han gav runt 20000kr och då tog han hem den med specifikationerna
Intel i7 3.0ghz
12gb ddr3 ram
4X 1tb sata2 diskar tror dom låg på 7200rpm.
Nvidia geforce 9800gt
1000w nätagg
Och ett Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 moderkort med stöd för tripple sli.
Så man får en rätt fet dator för samma pengar.
Värt att tänka på![]()
vad det gäller i5 så är den inte mkt sämre än i5, den presterar t,om bättre vid flertalet tillfällen och i vissa spel för att inte tala om att den kostar mindre, helt klart mer prisvärd tycker jag iaf.
vet inte riktigt när det kommer till hdformat osv, men frågan är ju vad din budget är osv, jag hade satsat på sdd ett fett grafikkort(t,ex nya 5870) i5/i7 beroende på budget.
du kan ju mörsa mer ram med i7 om du planerar att ha riktigt grova grejjer körandes dvs![]()
Du får nog räkna med upp emot 15k för en hp eller dell med i7.fenox92 sa:jag frågar igen... :P ungefär hur mycket kostar en färdig dator som har en i7:a? Kostar dom över 10k som billigast?
Det finns andra quad allternativ. Amd phenom II x4 blir mycket billigare räkna med typ 6-7k för en hyffsad dator. i5an som även den nämnts ovan är en quad som tar nästan alla phenom II cpuer och är billigare än i7an men iaf dom tester jag har hittat visar att i7an är snabbast. Sen finns det ju intel core 2 quad. Jag tror nog att alla dom ska fixa att redigera hd.fenox92 sa:okej :/ å det är ett krav att den ska ha en i7 för att klara av att redigera HD? Elr finns det kanske nåt billigare alternativ som skulle klara av det, men kanske inte lika snabbt elr nåt?
den jag hitta på onoff kostar 10 490kr
Svar: ja, den klarar att redigera HD bra. Grejen är den att det beror helt och hållet på vilken sorts HD det är inspelat i, vissa format är tyngre än andra och kräver därmed bättre datorer. Men många format räcker det med en core2duo för att klara av det, men i7 är ju helt klart ett säkert kort och hade jag haft pengarna hade jag köpt direkt om jag var du.jonko_73 sa:Kapar den här tråden och kompletterar med fråga ungefär motsvarande ovan.
Nån som vet om den här laptopen duger för HD redigering tillräckligt väl för att inte få hjärtsnörp och inte tvingas ta till våld för att avreagera sig?
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF08a/321957-321957-3329744-64354-64354-4011373.html
Om länken inte funkar har den följande specs:
Intel® Core™-processor i7-720QM, 1,60 GHz, Nivå-2-cache 6 MB
4096 MB Ram (2 x 2048 MB DDR3)
1000 GB (2 x 500 GB)7200 rpm
NVIDIA GeForce GT 230M, Upp till 2815 MB grafikminne totalt med 1 GB dedikerat DDR3
Måste ha en laptop, eftersom jag kommer resa dom närmaste åren, så stationär är inte att tänka på. Tyvärr.