bra skida för 3500 kr?

patriknorling

Ny medlem
bra skida för 3500 kr?
hejhej min kompis klas tihi:) ska köpa skidor för max 3500 kr han vill ha en allround skida som cirka 40 procent pist 40 procent park och 20 procent puder

info om honom: 14 år 1,85 lång och väger 72 kg.

han är ganska bra i pist typ åker svarta backar. Han åker väll offpist när tillfälle ges och han är väldigt nybörjare på park men kommer åka ganska mycket park i år

btw:han funderar på völkl wall skidan

Senast ändrad:
bra skida för 3500 kr?
jag köpte ett par K2PE05/06 (i princip samma som årets..) och jag måste säga att de är schyssta i pisten. problemet är dock att om man kör i parken (RAILAR.......) så blir de askassa i pisten, och då menar jag redan dag#2.

så om du ska kombinera park och pist; kör inte rails. annars är mitt tips att köpa ett par Pist/offpist skidor begagnade, finns mycket som är 80mm+ under foten för under 2000kr med en okay bindning, samt en rail/hoppskida av önskad modell.

jag upplevde det iallafall som jävligt jobbigt när jag var i åre att ha kört sönder stålkanterna på fem timmar när man sedan ska ta lundsrappet/gästrappet (svart åkning) och det är is i hela jäkla backen, om man inte har något kantgrepp.

your choise dude.

bra skida för 3500 kr?
Jag köpte K2 silencer, visst en ganska rookie skida men den funkar bra i offpist och i park. Kostade 2500, fick 1000 kr i rabatt.
Men binningen sög, en vurpa och monteringen paja=/

Tillbaka
Topp