bra skidanläggning?

bra skidanläggning?
Tjena!
Jag skall börja plugga i Växjö nästa höst och undrar om det finns någon anläggning i närheten, där man kan åka av sig det största abstinensbesväret, när man blir sugen på skidåkning.
Går det bussar till Isaberg/hestra från Växjö?

bra skidanläggning?
Hej. Det finns väl inga direkta dräparbackar i området, men är du bara ute efter att fördriva lite tid eller som du säger, få bort värsta abstinensen kanske de duger. Det är väldigt länge sedan jag själv var i någon av områdets backar, då jag flyttade därifrån redan som hjälmfoting, så jag kan inte garantera att backarna är ok. De lutar iallafall svagt utför.

Kolla denna sida för info.

http://www.slao.se/k3-2.html

bra skidanläggning?
Hej ...ja då det går bussar till hestra här från växjö det går varje helg men tyvärr är det inte så toppen att åka där men men det går ...annars kan du ta tåget ....vi kasnke ses i hestras tråkiga backar men bättre än att inte åka alls...
ha det gött.

bra skidanläggning?
Ett annat tips är en liten backe utanför växjö som heter hanaslövs berget. Har bara en lift etc. och brukar inte vara öppen många dagar, men den sprutas med konstsnö och håller om man ska öva lite hopp etc.

Det bästa är nästan att gå upp när det har gått ett par dagar mellan det att dom pistat och det har fallit nysnö. De kan bli riktigt roligt då.

Går även och jobba där om du känner för det, ta kontakt med friluftsfrämjandet i Alvesta eller Alvestakomun.

Tillbaka
Topp