Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Bra skidfilmer? (spelfilm)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 147897" data-attributes="member: 13863"><p>Jag lade nyss vantarna på Ski School 2. Filmen inköptes för övrigt i en box tillsammans med 24 andra högkvalitativa produktioner för endast 199 kronor.</p><p></p><p>Ski Scool 2 är en komedi med ett helt gäng mer eller mindre motiverade skidscener i sann oldschoolanda. Faktum är att skidscenerna är riktigt, riktigt bra och det är lätt att gissa att det inte är samma skådespelare som försöker vara lustiga som figurerar i utförskörningen. Att det då och då, oftast extremt omotiverat, dyker upp en och annan mycket lättkläd dam (typ endast iförd skidpjäxor) gör ju inte det hela sämre. Man får även lära sig en del om barhäng och hur man blandar riktigt starka saker ... Detta är tveklöst en film som tillsammans med tex: Snowroller bidrar till en stabil grund och utomordentlig inspiration inför skidsemestern. Här finns definitivt mycket att lära!</p><p></p><p>Speciellt imponerad är jag av en skidscen i början av filmen där en fet kille (har glömt vad han heter) som är ren nybörjare, hejdlöst kastar (kastas) sig utför branterna och gör trix som Jon och Henke inte ens har drömt om att försöka sig på. (Någon måste brutit något vid denna inspelning...)</p><p></p><p>Dessutom är filmen ett bevis på att det gick att rippa hårt och hoppa högt även med raka entippade skidor!</p><p></p><p>That´s all folks! / MM</p><p></p><p>PS! Ser att JCM tidigare har recenserat filmen <a href="http://www.freeride.nu/review/view.php?id=754" target="_blank">http://www.freeride.nu/review/view.php?id=754</a> Han är inte lika exalterad som jag, men det beror sannolikt på att han mest fokuserat på damerna och spolat över de sköna actionscenerna ... DS!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 147897, member: 13863"] Jag lade nyss vantarna på Ski School 2. Filmen inköptes för övrigt i en box tillsammans med 24 andra högkvalitativa produktioner för endast 199 kronor. Ski Scool 2 är en komedi med ett helt gäng mer eller mindre motiverade skidscener i sann oldschoolanda. Faktum är att skidscenerna är riktigt, riktigt bra och det är lätt att gissa att det inte är samma skådespelare som försöker vara lustiga som figurerar i utförskörningen. Att det då och då, oftast extremt omotiverat, dyker upp en och annan mycket lättkläd dam (typ endast iförd skidpjäxor) gör ju inte det hela sämre. Man får även lära sig en del om barhäng och hur man blandar riktigt starka saker ... Detta är tveklöst en film som tillsammans med tex: Snowroller bidrar till en stabil grund och utomordentlig inspiration inför skidsemestern. Här finns definitivt mycket att lära! Speciellt imponerad är jag av en skidscen i början av filmen där en fet kille (har glömt vad han heter) som är ren nybörjare, hejdlöst kastar (kastas) sig utför branterna och gör trix som Jon och Henke inte ens har drömt om att försöka sig på. (Någon måste brutit något vid denna inspelning...) Dessutom är filmen ett bevis på att det gick att rippa hårt och hoppa högt även med raka entippade skidor! That´s all folks! / MM PS! Ser att JCM tidigare har recenserat filmen [URL]http://www.freeride.nu/review/view.php?id=754[/URL] Han är inte lika exalterad som jag, men det beror sannolikt på att han mest fokuserat på damerna och spolat över de sköna actionscenerna ... DS! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Bra skidfilmer? (spelfilm)
Tillbaka
Topp