bra skidor

bra skidor
Stöckli Stormrider går himla fint.
Annars har jag ett par gamla raka Fischer Burn 195 här hemma om nån vill ha
//2bbe

bra skidor
beror ju lite på vad du ska ha dom till, om du ska köra lite fet freeride med nån sorts semitwintip typ fischer sceneo lr salomon verse 9 så undrar jag samma sak som du...

bra skidor
Det finns många bra skidor men alla ä vi ju olika så mitt tips är att fråga dig själv vad du skall ha skidorna till (hoppa, puder, puckel, pist etc.) å sen tar du och väljer ut några modeller som du sedan provar på något skidtest i början av säsongen, därefter köper du dem som DU tycker var bäst.

bra skidor
Tycker du ska ta å köpa mina schyssta Head Cyber 24X (2meter), inköpta när det begav sig direkt av generalagenten själv bosatt i Åre. De har tjänat mig väl och kan säkert ge dig mycket njutning ännu... Nya lagg är ändå mest tjafs. Eller som generalagenten själv sa: "allt är ändå bara kosmetika, vi brukar säga 0,2. Torsion ribs förbättrar vridstyvheten 0,2 (20% alltså) osv. Det är mest skitsnack men låter bra".
Allvarligt talat, låt dig bara inte luras av glassiga specialgrunkor och lismande försäljare. Provåk istället lite olika lagg under dina första skiddagar/veckor och köp sedan av seriös handlare på skidorten.

Ha en super vinter!

Tillbaka
Topp