Bra skogsåkning nära Les 2 Alpes?

Duderino

Medlem
Vi är några som åker till Les 2 Alpes imorgon. Med tanke på väder och lavinfara så tänker jag att det kan vara en fördel att spendera ett par dagar i skogen. Finns det någon närliggande ort som har bra skogsåkning? Gärna ett ställe med lite mindre puderhets.

Och inte mycket längre till Montgenevre. Vill du ha bra skog, utan trängsel så rekommenderar jag det före Serre. Om det snöar och är problem med laviner skulle jag dock kolla upp så att col du Lautaret är öppet innan jag sätter mig i bilen...

Precis. Har inte alp´d huez helt ok skogsåkning om passet är stängt? Såg att serre hade en 4:a på lavinriskskalan för övrigt.

Pillard sa:
Och inte mycket längre till Montgenevre. Vill du ha bra skog, utan trängsel så rekommenderar jag det före Serre. Om det snöar och är problem med laviner skulle jag dock kolla upp så att col du Lautaret är öppet innan jag sätter mig i bilen...
Det är minst dubbelt så länge till Montgenevre. Det är gränsfall att åka dit över dagen från La Grave, och det är väl 20-30 minuters körning LG-L2A.

Har ni 6 dagars liftkort? Ta heli över till Alpe D'huez och åk i OZ området. Det är såååå magiskt just nu.

Steenberg sa:
Har ni 6 dagars liftkort? Ta heli över till Alpe D'huez och åk i OZ området. Det är såååå magiskt just nu.
Är i Alpe d'Huez just nu. Var i Oz ligger stället? Försökte kolla längst pisterna i Oz men hittade inget vettigt.

Sjuk dump nu alltså!! Kör själv les 7 laux hela helgen, men vill ni ha bra skogsåkning så skulle jag köra serre chevalier som många andra också rekommenderat!

La Grave! Bara nöta P2 till P1, brant och bra skog! Med snöfallet är det dumt att riskera att hamna på fel sida Col de Lautaret om ni har boende i Deux Alpes.

Tillbaka
Topp