Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Bra telemarks teknik??
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="camaro" data-source="post: 14378" data-attributes="member: 16326"><p>Äntligen.</p><p></p><p>Jag har aldrig riktigt fått kläm på svängarna, men med </p><p>ovanstående evangelium kommer det att gå som en dans. Tackar </p><p>särskilt för följande tips:</p><p></p><p>Praktisera fartkontroll - genialiskt, annars går det ju bara fortare </p><p>och fortare.</p><p></p><p>Rytm - Det är därför mina dubbla vänstersvänga aldrig uppskattas </p><p>av åskådarna.</p><p></p><p>Inget hasande - Men så har ju jag alltid gjort skärande sväng?</p><p></p><p>Norsk stavisättning - Yesss! Dubbel stavisättning underlättar vid </p><p>brantåkning. Jag har alltid undrat vad det är bra för.</p><p></p><p>Sedan är jag särskilt imponerad över att en helikoter på telisar </p><p>utförs på ett helt annorlunda sätt än motsvarande luftakrobatik på </p><p>vanliga puckelpinnar. Att man startar rotationen redan innan </p><p>"takeoff" är ju en revolutionerande upptäckt. Är Jon och grabbarna </p><p>informerade?</p><p></p><p>Själv upplever jag att den riktiga skidkänslan kommer först när jag </p><p>monterat ett par Birkenstocker på störtloppslaggen. Knip med tårna </p><p>och luta er inåt i svängarna.</p><p></p><p>Passar på att kompletera med ett eget tips...</p><p></p><p>Superman:</p><p>Hoppa jättelångt med en armen utsträckt framför dig och den andra </p><p>utsträckt längs sidan. Knyt nävarna. Landa på bröstet. Emottag </p><p>publikens jubel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="camaro, post: 14378, member: 16326"] Äntligen. Jag har aldrig riktigt fått kläm på svängarna, men med ovanstående evangelium kommer det att gå som en dans. Tackar särskilt för följande tips: Praktisera fartkontroll - genialiskt, annars går det ju bara fortare och fortare. Rytm - Det är därför mina dubbla vänstersvänga aldrig uppskattas av åskådarna. Inget hasande - Men så har ju jag alltid gjort skärande sväng? Norsk stavisättning - Yesss! Dubbel stavisättning underlättar vid brantåkning. Jag har alltid undrat vad det är bra för. Sedan är jag särskilt imponerad över att en helikoter på telisar utförs på ett helt annorlunda sätt än motsvarande luftakrobatik på vanliga puckelpinnar. Att man startar rotationen redan innan "takeoff" är ju en revolutionerande upptäckt. Är Jon och grabbarna informerade? Själv upplever jag att den riktiga skidkänslan kommer först när jag monterat ett par Birkenstocker på störtloppslaggen. Knip med tårna och luta er inåt i svängarna. Passar på att kompletera med ett eget tips... Superman: Hoppa jättelångt med en armen utsträckt framför dig och den andra utsträckt längs sidan. Knyt nävarna. Landa på bröstet. Emottag publikens jubel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Bra telemarks teknik??
Tillbaka
Topp