Bra vädersida som visar vägförhållandena i Alperna?

NyslipadeKanter

Aktiv medlem
Fråga till forumets Alpexperter; har ni någon bra vädersida som visar hur vägförhållandena är i Alperna?
Sitter och filar på att importera en bil från Italien som jag gärna hade kört hem på sommardäck, så vill veta när man kan köra genom Dolomiterna och Innsbruck utan att riskera snökaos. :)

Fråga till forumets Alpexperter; har ni någon bra vädersida som visar hur vägförhållandena är i Alperna?
Sitter och filar på att importera en bil från Italien som jag gärna hade kört hem på sommardäck, så vill veta när man kan köra genom Dolomiterna och Innsbruck utan att riskera snökaos. :)
I april borde det vara rätt säkert.

De här två apparna tycker jag är bra:
- Weather & Radar
- bergfex weather & rain radar
1740463728176.webp

1740463770996.webp

Det är väl egentligen bara över Brennerpasset och Europabrücke det kan hetta till ordentligt om du kör motorvägen genom Dolomiterna,
Här kan du hitta diverse varningar (direkt från google) :D

Officiella uppdateringar
Från Italian Meteorological Service · Senast uppdaterad för 22 timmar sedan
Moderate intensity weather phenomena expected above 1000/1200 meters
(DISCLAIMER: "Information provided on METEOALARM for Italy regard only the intensity and recurrence of the phenomena, further details can be found at www.meteoam.it. METEOALARM information do not provide the assessment of impact on the territory and they do not represent the Official Alerts messages that are issued by the National Civil Protection Service https://www.protezionecivile.gov.it")

Tillbaka
Topp