Bräd och bindnings val

harrysson

Ny medlem
Bräd och bindnings val
Tja
står nu in för ett val, mellan 2 brädor och två bindningar

info om mig:
168cm lång, väger 64-65 kg fot storlek 42-43

brädor:
gnu park pickle 149 eller 151
Gnu carbon credit series 150cm(i färgen orange)

bindningar: burton cartel EST(svarta) http://eur.burton.com/on/demandware...ct-Show?pid=252162&start=6&cgid=mens-bindings

union contact(svart blå,rosa färgade) http://www.unionbindingcompany.com/product/snowboard-bindings/contact

Plx hjälp mig välja :D

om jag har missat någon/t information eller något alls säg till så fixar jag till det på direkten

Bräd och bindnings val
Det ligger till så här

carbon fiber brädan har jag lagt undan men när det gäller park Pickeln så är det inte 100% säkert att jag kan fixa den
så därför skrev jag burton cartel svarta ist för de gröna :D
För den carbon jag har lagt undan e orange och illgröna på det kommer se weird ut xD

Bräd och bindnings val
Min poäng var inte färgen (mer än att de illgröna är fräckast) utan att du skall ha vanliga! cartel inte cartel EST.

Bräd och bindnings val
EST är burtons fästning-system. De funkar bara till burtonbrädor med deras ''chanel'' de vanliga Cartel är exakt likadana, bara att du kan avända de på alla normala brädor(4x4). EST kommer alltså inte fungera på en gnu-bräda.

Bräd och bindnings val
De är bra allround för hopp och park men de är ganska styva så om du vill ha någon super-jibb bindning för lek på rails och boxar kanske du skall kolla på andra mjukare alternativ också.

Bräd och bindnings val
Jag menade den normala cartel bindningen :D blev lite fel... sorry! :D

Men jag kommer åka för det mesta ganska mycket park men ändå lite offpist då o då. Tror ni cartel kommer vara för styva eller ? åker såklart i pisten när man väl måste xD

Bräd och bindnings val
Om du ska ha Union så ska du absolut köra på Contact då Force är mer freeridebindning.
Jag skulle rekommendera allt utom Burton (beror på att jag hatar Burton), skulle absolut kört på contacten och GNU park pickle 149

Snödjup

Tillbaka
Topp