bräd val!

Canyon

Ny medlem
bräd val!
tjenna non som har en burton canyon eller burton baron bräda !?? om ni har det kan ni vell skriva vad ni tycker om den .m.m ?? skriv så mycket bra och dåliga saker ni kan komma på!! om den e pris värd t.ex??

lev väl// gurra

bräd val!
Jag kör på en Burton Floater (föregångaren till canyon) och den är kanon. Helt gudomlig i offpist och även riktigt bra i pist och hopp. Bra skär och ganska snabb kant till kant. Ganska skön styvhet om man vill köra ordentligt allround, stabil som fan i höga farten och går även att jibba lite smått med om man har vilja, men den är väll egentligen aningen för styv för det. Men styvheten behöver man ju i farter.
Grym kvalite i dom!! Svår som fan att köra sönder.

Jag har faktiskt inget negativt att säga om dem, jag vill ha en aningen styvare bräda än min nuvarande så jag funderar i år på att byta upp mig till en Baron ES, (jag väger 98kg). Men väger man lite mindre och inte kör stenhårt så funkar canyonen grymt.

Har man stora fötter (44 och upp eller så) så är dessa breda brädor det ända valet. Annars kan man kolla efter andra brädor, tex custom, då en för bred bräda blir lite bökig annars.

bräd val!
okej tack för tipsen! aa ja har storlek 46 på mina fötter så att det e bra om den e bred! :) ja väger ungefär 78 kilo nu men växer och blir större hela tiden hahah :) ! vill kunna köra på den kanske 2 säsonger.. ?? väger ja eller kanske kommer väga för mycket för en canyon!??

bräd val!
Okej, nej växer du och så är det inga problems. Det är inga problem som du väger nu också, bara det att den möjligen är styv, men jag tror inte för styv.
Canyonen är ju lite mjukare än Baronen.
SJälv har jag också 46or eller us12, kanon på min bräda, men årest brädor är lite smalare än min, men det ska nog inta vara några problems.

bräd val!
men för fan, du ska ju itne köpa canyon, komigen... DOMINANT LÄTT!!! eller typ air... eller custom.. men canyon, jävla halv fr bräda, köp riktiga saker

bräd val!
*Tufo-X *
Han kanske vill lek med dom "stora" killarna utanför lekparken oxå.
Sen är alla dom du nämnde för smala för honom!
Men du kanske köper den brädan som är snyggast i stället för den som passar dig bäst.

Jag skulle satsa på baron (es) om du väljer burton.
Kört på baron 167 förra säsongen och är helt nöjd.

bräd val!
palla, ja hade baron förra året, knäckte den, den suger tycker jag... Men men, dominant är bra... Bara för du är sämst,.... om du ska köra hårt så skaru ha dominant lätt :D

bräd val!
Fast igentligen du har aksnke rätt, baron suger inte... men jag anser att dominant är mycke skönare.. och jag kan itne säga att du är sämst, för ja har itne sett dig åka, men men

bräd val!
dominant 159 var lite bredare än var jag trode 26midja
dock vill man ha en bräda längre än 159 och är bred så är det ju baron som gäller eller canyon om man vill spara 1000kr

Sämst är jag inte men jag är knappast bäst .. :)

bräd val!
Men shit allstå, fan tofu-x, alla kanske inte hänger i parken hela dagarna.
Och gör man inte det så är ju knappast dominant ett bra val.

bräd val!
TUFO-X din lilla jävla grisunge..

han har ju FAN 46 i dojjer... du e ju helt kass i hela jävla huvvet..

dominant e ju en park bräda gjort nästan endast för park å rail åkning...

jävla gris.. tänk nu för fan innan jag blir sne på riktigt.. så många jävla grisar som säger idiotiska saker hela tiden.. sluta vara så jävla infantil och väx upp..

46+ i skor = bred bräda över 26cm i midja.. baron eller canyon..

eller andra märken som också gör breda brädor.. Nitro gör exempelvis serier för er med stora fötter.

/K

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp