Bräda å vikt

Artemis

Ny medlem
Bräda å vikt
Jag hoppas jag inte upprepar ngt nu... Har försökt kolla tidigare trådar...

Jag har åkt på en B-bräda (som BTW är 144 cm lång) i 7 år och nu vill jag ha en ny + utvecklas lite. Jag funderar nu på hur mkt min vikt spelar in...
Jag är ungefär "3 äpplen hög" (158 cm) och har hittat en bräda på 139 cm som jag gillar. Men maxvikten på denna är 50 kilo (hoppsan kerstin liksom... jag e liite för tung).

Hur viktig är tillverkarens rekomendation om maxvikt??

Jag åker mest pist men vill ju gärna lära mig hoppa lite å så, komma över min "skräck" för parken... =P

Bräda å vikt
maxvikten är ju mer en rekomenderad vikt. den blir ju kanske lite för mjuk och kan gå av lite lättare om man kör hårt med den. men om det är den brädan du gillar så köp den. köpköpköp.

Bräda å vikt
Håller inte med, om du vill utvecklas så ska du inte ha en för mjuk bräda. Dessutom är din vikt avgörnade för hur lång bräda du ska ha inte din längd vilket många fortfarnde tror.

Bräda å vikt
åker du mycket pist är en hård bräda bäst. vill du hoppa lite också kanske du ska försöka hitta något mitt i mellan.
o är maxvikten 50 kg på den bräda du hittat ska du nog fortsätta leta.

Bräda å vikt
winterstick sa:
Håller inte med, om du vill utvecklas så ska du inte ha en för mjuk bräda. Dessutom är din vikt avgörnade för hur lång bräda du ska ha inte din längd vilket många fortfarnde tror.
absolut, hellre en hård bräda än en mjuk, din vikt är det som är intressant, men framförallt vilken typ av åkare du är.. mjuka brädor begränsar mer än hårda..

Bräda å vikt
OKOK, tack för svaren! Detta forum är ju super, blir aningens klokare varje gång. Det får bli en annan bräda helt enkelt. Thank you guys =)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp