Bräda fixad! Vilka bindningar?

Hamann

Ny medlem
Hej!

Då va bräd valet klart! Blir nog en Ride Kink 152cm. Så nu ska man ha bindningar.

Lutar mest åt Burton Custom som kostar: 1020:-

Jag har storlek 8 på skorna. Bindningarna har storlek 8 på både Small och Medium. Vilka kommer sitta bäst?

Men här är altenativen jag kollat upp:

Burton Freestyle Pris: 780:-
Burton Custom Pris: 1020:-
Burton Mission Pris 1200:-
Burton Cartel Pris: 1380:-

Mått på mig:

Längd: 174 cm
Vikt: 68 kg

På boot delen blir det nog ett par Burton Moto för tillfället..

Åkningen är som sakt stight airs och allmänt leka runt =)

Hoj hoj

Senast ändrad:
Har själv aldrig kört på en Evil Twin men vad jag har förståt så är det en otroligt grym och bra bräda.

Om du läser pinn's guide om hur du ska mäta när du köper en bräda så står det på barkbrädor 20-30 cm kortare än dig själv och då passa ju denna precis.

Men det är nog smak sak också.

Klart det är lättare att jibba med en lite kortare bräda och går snabbare att få runt den i luften också.

Men själv så hade ja kört på Evil Twin brädan just för att det sägs att det ska vara en så otroligt bra bräda.

Jo har läst pinn´s guide! Men stod inget om vikten där. Som jag har förstått det hela är vikten det som avgör längden på brädan. Hittade inget om flexen på Evil Twin brädan...

Kan tilläga att jag körde med en Ride Kink 147 förra säsongen. Så jag inte får en shock på en 155 bräda =)

Kör inga stora hopp eller liknande! Åker bara runt och gör straight airs och jibbar =P

Senast ändrad:
Jag skulle kört kortare.. Du är både kort och lätt ;) Om du bara ska jibba och göra lite straight airs så kör en kortare.

20-30 cm är inte så mycket att gå på precis.. Då skulle jag köra mellan 152 och 162, det är hela Burton Loves serie boards t.ex...Så stor skillnad det kan bli ;)

Kör typ runt 150-153 borde vara perfecto för den åkning du ska köra (:

Jennerfors sa:
Men körde du på en 147 förra året och är nöjd me det, varför köpa längre bräda då ??

här är en Evil Twin 151 dock något dyrare än den du kan få tag på
http://www.blue-tomato.com/en/Freestyle … ;brand=412
Sa inte att jag va nöjd med den. =P (Tyckte den va lite kort)
Ja Evil Twin 151 skulle vara perfekt. Dock va priset något högre.

Tror jag har bestämmt mig för en Ride Kink 152cm. Är nog mest skoj för pengarna =) Tack för hjälpen!

Så nu va det bindningarna... Kolla första posten! =)

kevin39 sa:
Kan jag fråga vart du hitta Burton Freestyle för 720kr ? :p
www.nocomply.se

Jag skulle kört cartels, och det gör jag också.. haha. För den lilla slanten extra får du en suupaaah bindning :D

Size 8? Testa small bindningar i någon affär om det blir för litet, annars om du skulle ha Small och dom funkade skulle det nog sitta mest snugggg

Senast ändrad:
Själ var man cartel och är super nöjd med dem. Och du kan få dem för ett riktigt bra pris.

Vill du ha ett par lite mjukare då skulle ja ta Misson eller Custom.

Jag har inte en aning vad det blir för skildnad med mjukare eller hårdare bindningar. Vad blir lätter och va blir svårare att göra?

Är Burton Moto bootsen ett bra val? Eller har ni någon annan Burton typ som är bättre att rekomendera? Gillar Burton bootsen bäst. Känns som dom sitter bäst på mina fötter som är lite smala..

Hamann sa:
Jag har inte en aning vad det blir för skildnad med mjukare eller hårdare bindningar. Vad blir lätter och va blir svårare att göra?

Är Burton Moto bootsen ett bra val? Eller har ni någon annan Burton typ som är bättre att rekomendera? Gillar Burton bootsen bäst. Känns som dom sitter bäst på mina fötter som är lite smala..
Hårda bindningar behövs om du t.ex kör hårt, snabbt i pisten eller om du hoppar högt och långt och då behöver stabiliteten.

Moto är en ganska mjuk sko men det är även den som Burton säljer mest utav. Prova själv den och den kändes riktigt skön. Köpte dock en Ruler eftersom den är hårdare.

Kör på moto och sen Custom eller misson bindningar.

Vad jag har hört så är custom skit bindningar som går sönder lätt och knakar när det är kallt, Kolla lite union och drake bindningar..

Lite off topic men skitsamma ^^

Ah hämtade ut min otroligt vackra evil twin 155 idag tillsammans med ett par drake fifty bindningar!
Hade helst velat ha ett par cartel eller drake DTM men plånboken var inte så tjock ;)

Är så sjukt taggad på att dra upp och åka!

PonkenmedstortP sa:
Vad jag har hört så är custom skit bindningar som går sönder lätt och knakar när det är kallt, Kolla lite union och drake bindningar..

Lite off topic men skitsamma ^^

Ah hämtade ut min otroligt vackra evil twin 155 idag tillsammans med ett par drake fifty bindningar!
Hade helst velat ha ett par cartel eller drake DTM men plånboken var inte så tjock ;)

Är så sjukt taggad på att dra upp och åka!
Men statistiken är nog lite missvisande där tror jag. Då bBurton är de som säljer ABSOLUT mest bindningar så är det klart att det också har flest som gå sönder, eftersom det är så otroligt många som har dom och man hör då direkt av någon man känner att det är skit.

Men det är det inte jag tror Union och drake går söner lite lätt bara att man hör inte om det för att det är inte lika många som har de.

Sen så har Burton den bästa garantin, går något sönder så skickar eller lämnar inte det där man har köpt det så får man NÄSTAN alltid nya från Burton. Aldrig m¨got problem med dom.

Jaa det är iförsig klart att de är fler som går sönder.. men alltså läste en tråd om burton custom och där var det tre stycken tror jag som skrev att de gick sönder lätt och knakade.. Sen är det ju klart att åker man bara 2 gånger per år så gör det inget men.

Är inte Rides egna bindningar ett alternativ..?

Har kört Ridebindningar de 3 senaste säsongerna och de är se skönaste jag någonsin haft. Har kört på både Drake och Burton tidigare och de kan inte mäta sig med Ride's tycker jag.. Ligger rätt bra i pris dom också!

Så mitt tips är att kolla in några av deras bindningar.

Spi serien rekomenderas framförallt!

Lycka till..

Hittade ett par Cartel för 1150:- på hollywood.se så det va bara att slå till =) Om det skulle vara så att det blir större och större saker så har jag något att växa i...

Då va det bara boots kvar. Blir det flopp med Cartel bindningar och moto boots?

Hamann sa:
Hittade ett par Cartel för 1150:- på hollywood.se så det va bara att slå till =) Om det skulle vara så att det blir större och större saker så har jag något att växa i...

Då va det bara boots kvar. Blir det flopp med Cartel bindningar och moto boots?
Jag hade samma problem där när ja skulle köpa boots. Hade redan versting grejer. En riktigt hård bräda och ett par cartell bindningar och tänkte först köpa moto.

Men varför snåla på bootsen då ? Fick ja som fråga och kände sedan att det var helt fel att ha så hårda grejer och sedan köpa ett par moto som är riktigt mjuka.

Men det beror ju lite på hur du har tänkt att åka och så och vad du gillar.

Annars om du nu ska köra på den hårdare biten så kolla på ett par Ruler eller ION

Tillbaka
Topp