Bräda inför 11/12

Nicke

Ny medlem
Bräda inför 11/12
Tjenare har tänkt att köpa min första bräda efter att jag har hyrt bräda i 3 säsonger. Jag åker på Skidsemester 1-2 gånger per år. har tänk att köra mest i parken och sen så lär det bli rätt mycket Street. Är 185-187 cm, väger 68-70 sko storlek 44.5
kommer även köra ytterst lite pist med typ familjen

har kollat på Forums Contract och Rat kom gärna med andra brädor inom den pris klassen :)

Ska även ha bindningar, har kollat Forums Faction men kom gärna med andra bindningar inom den pris klassen :)

Bräda inför 11/12
Men flexen stämmer inte, den är som en horrorscope. Det är vad folk som kört den har sagt iaf.
En horrorscope är mjuk (2-3)!

Bräda inför 11/12
Tycker du är bra ute med contract å faction. Horrorscopen är så sjukt mjuk så contract lämpar sig bättre för street. Kolla in Rome 390 boss bindningarna med, bra skit

..och, forum contract 2010 modellen är sjuukt mycket fetare så se om du kan hitta den nånstans

Har iofs för mig att contracten bara görs i väldigt korta modeller, men kan ha fel

Bräda inför 11/12
halfwaycrook sa:
Tycker du är bra ute med contract å faction. Horrorscopen är så sjukt mjuk så contract lämpar sig bättre för street. Kolla in Rome 390 boss bindningarna med, bra skit

..och, forum contract 2010 modellen är sjuukt mycket fetare så se om du kan hitta den nånstans

Har iofs för mig att contracten bara görs i väldigt korta modeller, men kan ha fel
Okaj då blir det nog en sån :) får kolla upp dom där Rome.
Jo dom e rätt korta 152 som max, men lär nog fungeta.

Bräda inför 11/12
fast inte så säker på att det gör de men din skostorlek, stod på en 155 i vintras å har för mig att den var rätt tajt i midjan

Bräda inför 11/12
Okej det sög ju -.- vet du nån annan bräda som skulle finns för mig?

Edit : Tror faktiskt det kommer fungera, min polare har en horrorscope 155 och den är 25.5 cm bred i midjan och han har en storlek störe än mig . Och det funka bra för han. Och då till Contracten den är 25.1 cm bred i midjan. Så det borde funka, eller är jag helt ute och cyklar ?

Senast ändrad:
Bräda inför 11/12
mitt tips om du åker så lite är att kolla brädor från förra året... ligger mycke bra ute till rejält dumpade priser. slipper lägga ut en massa deg på bräda samtidigt som du får något bra. en sida du kan kolla är hot-zone.tv
mycke bra grejer och så slipper du tullskatt och sånt skit när du beställer för det är inom eu.
jag röstar för en rome bräda =)

Bräda inför 11/12
btm sa:
mitt tips om du åker så lite är att kolla brädor från förra året... ligger mycke bra ute till rejält dumpade priser. slipper lägga ut en massa deg på bräda samtidigt som du får något bra. en sida du kan kolla är hot-zone.tv
mycke bra grejer och så slipper du tullskatt och sånt skit när du beställer för det är inom eu.
okej, men jag kommer åka hela året fast då inte i en skidort kommer köra rätt mycket street å sånt. Hot-zone hade väldigt många brädor. Det står mellan en Bataleon Airobic och en Rome Artifact Rocker

LudvigABilltoft sa:
nitro T1 lätt den bästa brädan för park
kan man få en motivation till detta ?

Bräda inför 11/12
Nicke_95 sa:
btm sa:
okej, men jag kommer åka hela året fast då inte i en skidort kommer köra rätt mycket street å sånt. Hot-zone hade väldigt många brädor. Det står mellan en Bataleon Airobic och en Rome Artifact Rocker

LudvigABilltoft sa:
nitro T1 lätt den bästa brädan för park
kan man få en motivation till detta ?
kör själv på en artifact rocker och kan säga att det är roligaste brädan någonsin att jibba runt med, överdrivet mjuk. fast om du hade tänkt hoppa lite större hopp så är den nästan helt omöjlig att landa, kan vara kul det med

Bräda inför 11/12
Rätt stor skillnad på Airobic och Artifacten, Artifcten är mycket mjukare, Airobicen inte alls lika mjuk. Titta isåfall på Bataleon Disaster den liknar mer Artifacten i flexen och är nog så mjuk som du vill ha den. Airobicen kommer du säkert tycka är för styv, betydligt styvare än Ultrafearen som ifs är lika mjuk som Horrorscopen. Men vill du ha en mera allround bräda och även köra hopp så lämpar sig en vanlig parkbräda som Airobic bättre och ingen supermjuk jibbräda men det verkar ju vara det du är ute efter då du vill köra mycket street.
Sen tror jag du inte behöver Wide, beroende på din stance såklart, men Disaster och Airobic är midwide 255mm, 156 och 157 modellerna, och det räcker gott. Finns massa butiker att beställa billigt ifrån, ovan nämnda Hot-zone och planet-sports är bra men kolla också Blue-tomato som har gratis frakt och sen framförallt online-butiker i England för där är det billigast just nu pga det låga pundet. En ny Bataleon Disaster kostar 295£ och det är under 3000:-kr! Sen har olika butiker olika fraktkostnader...

Bräda inför 11/12
jooo. Eller den är 8/10 i flex och 2/10 i stiffness.

Senast ändrad:
Bräda inför 11/12
Bataleon och Lobsters flex-skalor är upp-o-ned alltså 1 är styv som en planka och 10 är supermjuk. Disastern och Lobster Jib har flex 8-9-8 vilket är galet mjukt och om man omvandlar det till en vanlig flex-skala så blir det typ 2-1-2. Den är mjukare mellan bindningarna och liiite styvare i nos o tail för att bibehålla lite stabilitet och pop. Så flex 2/10 stämmer rätt bra, den är galet mjuk :)

Senast ändrad:
Bräda inför 11/12
Möjligtvis att jag kommer vara lite sent på det med brädförslag.
Om du ska åka mycket street och park så hade jag absolut kollat på Technines brädor, typ Technine Jib, Icon, Boomstick och liknande. Dessa är byggda för att kötta ledgar och liknande. Hoppas att du hittar den rätta brädan om du inte redan har!

Senast ändrad:
Bräda inför 11/12
magnusericsson sa:
Om du ska åka mycket street och park så hade jag absolut kollat på Technines brädor, typ Technine Jib, Icon, Boomstick och liknande. Dessa är byggda för att kötta ledgar och liknande. Hoppas att du hittar den rätta brädan om du inte redan har!
fuck technine

Bräda inför 11/12
som det ser ut i dags läget blir det en bataleon disaster och rome 390 boss, men det e ju inte vinter än så har ju ett tag på mig att bestämma, sen en fråga till jag är platt fot så när jag har köpt boots ska jag ha inlägg i eller ska jag köra utan ?? sen kan man få nått tips på boots som hollywood får in i gbg

Bräda inför 11/12
Coldis sa:
magnusericsson sa:
fuck technine
Varför allt detta hat mot Technine? De brädorna och bindningarna jag har haft så har jag varit jättenöjd.

Bräda inför 11/12
Det handlar nog inte om själva kvalitén på prylarna utan snarare om Technines Ghetto-Gangsta-Bling-Bling attityd...

Bräda inför 11/12
Technine tycker jag gör snygga saker tycker grejerna känns riktigt bra också, men som tidigare talare det är nog mest att folk tänker sig MEGA gangsta när man hör technine.

Skulle själv vilja ha en technine jib bräda för den verkar mysig!

Bräda inför 11/12
rocknerPR sa:
Technine tycker jag gör snygga saker tycker grejerna känns riktigt bra också, men som tidigare talare det är nog mest att folk tänker sig MEGA gangsta när man hör technine.

Skulle själv vilja ha en technine jib bräda för den verkar mysig!
Äger 09/10 modellen av Jib, den är väldigt mysig! :)

Bräda inför 11/12
magnusericsson sa:
halfwaycrook sa:
Ingooo sa:
Det handlar nog inte om själva kvalitén på prylarna utan snarare om Technines Ghetto-Gangsta-Bling-Bling attityd...
Fast det handlar nog om kvalitét också. Har fem polare som körde på deras bindningar i vintras, alla fall isär första månaden..
Kanske dags att lära sig använda bindningarna på rätt sätt?
Haha, fast det kan dem. Men det är ju vida känt att deras bindningar har kass kvalité.
Brädorna är det säkert inget fel på

Bräda inför 11/12
Jag har då aldrig haft något problem med mina techninebindningar (har haft tre olika), antingen så har jag haft en jäkla tur eller så har dina polare haft en jäkla otur! :)

Bräda inför 11/12
man känner bara man håller i en technine-bindning att dom inte är bra. har två kompisar som körde t9 bindningar förra året och båda krånglade från dag ett tills de tillslut gick sönder ungefär en månad senare å inte var åkbara längre.

Snödjup

Tillbaka
Topp