Bräda pist - puder

Jakobstenholm

Ny medlem
Bräda pist - puder
Tja är ute efter en ny bräda till nästa säsong för framförallt pist och puder, skulle säga att jag är en relativt duktig åkare vad nu det innebär, kör just nu en burton blunt, den har varit toppen när jag började åka men när det blir brantare och man vill trycka på lite mer så känns det som att det inte riktigt pallar, pågrund av att den är rätt mjuk kanske? Har kollat lite på burton costum chamber och flying v, men då kanske framför allt flying v! Men jag vet att det finns grymt duktiga grabbar å tjejer här så kom gärna med förslag och även med synpunker hur ni tror burton costum skulle passa mig!

Bräda pist - puder
Nu har jag inte åkt på en enda Burton faktiskt men om du nu vill ha en pist/puderbräda från Burton är det väl Landlord, Flightattendant och Barracuda som borde vara förstahandsalternativen?

Bräda pist - puder
Jag kör Barracuda och är skitnöjd. Den är dock inte så styv men jag har aldrig upplevt det som ett problem när jag brassar 90 blås. Däremot är nosebutters betydligt vingligare av S-rockern. Men jag är snart 40 och får ju då enligt lagstiftning inte flatlandjibba längre...

Men för en allround med överslag på puder så är den klockrent.

Bräda pist - puder
hur stor/tung är du? detta spelar ganska stor roll när du skall välja bräda.
jag är 188 och 92kg och jag har hittat min bästa pist/puder kombination i form utav Libtech Skunkape.
där har du en overall bananform på brädan för flyt i puder och camber under fötterna för grepp i pist. och jag kan säga att den funkar väldigt bra. körde den 5 månader i alperna och köpte den mest för att ha en bred go bräda i pudersnön, men när du jagar iväg på morgonen så kan du carva väldigt hårt och bra med den i pisten, också väldigt fin på is tack vare libtecs ''magna tracktion''.. och nej, jag jobbar inte för libtec, men jag tycker om brädan.

Bräda pist - puder
Eric-sanden sa:
hur stor/tung är du? detta spelar ganska stor roll när du skall välja bräda.
jag är 188 och 92kg och jag har hittat min bästa pist/puder kombination i form utav Libtech Skunkape.
där har du en overall bananform på brädan för flyt i puder och camber under fötterna för grepp i pist. och jag kan säga att den funkar väldigt bra. körde den 5 månader i alperna och köpte den mest för att ha en bred go bräda i pudersnön, men när du jagar iväg på morgonen så kan du carva väldigt hårt och bra med den i pisten, också väldigt fin på is tack vare libtecs ''magna tracktion''.. och nej, jag jobbar inte för libtec, men jag tycker om brädan.
186cm och 104kg kärlek.

Jag provade en skunkapa men jag gillar inte riktigt twinshape. Jag vill ha lite nos. Jag har kört Motion och Custom sen urminnes tider så det är gamla vanor som inte går ur.
När jag bytte från Custom till Barracuda så såg Barracudan ut som jag trodde min Custom såg ut.

Tillbaka
Topp