Bräda till japansk puder?

PojkenMedTur

Ny medlem
Jag är 174cm, 67kg rippade muskler och ska åka bräda två veckor i Hakuba i Japan i Januari.

I garderoben har jag en 146cm burton nug, burton cartel est bindningar och en Jones Flagship med Flux DMCC bindningar samt Burton ION boots.

Nugen är rätt magisk men tänkte byta ut flagshipen, den är lite tung, en pyttegnutta för styv och lite för oförlåtande/odämpad sas. Magsikt rolig att carva med i branta isiga pister eller att kasta sig ut för nåt galet som Jones gör men jag är för dålig för att klara av.

Inte varje dag man är i Japansk fluff-puder så vill helt enkelt ha den brädan som gör mig till den gladaste pojken?! (:

Gillade inte utseendet på Pinner, Salomen såg fin ut dock. Enkelt beslut eller nån annan som vill komma in o göra livet svårare för mig?

Furbergen såg jättefin ut, speciellt utseendet. Hur skiljer dem sig från jones? Vill ha en en aningen lättare och mer lekfull bräda än flagshipen.

PojkenMedTur sa:
Furbergen såg jättefin ut, speciellt utseendet. Hur skiljer dem sig från jones? Vill ha en en aningen lättare och mer lekfull bräda än flagshipen.
Jag tror inte den är mer lekfull. Rekommenderade längden är ganska lång, typ 173cm och den är gjord för att köra snabbt ner för stora åk.

Kanske en Lib tech T.rice? Hyffsat styv men fortfarande tillräckligt mjuk för bra pop och man kan lätt köra butters etc. med den. Har inte prova köra puder med den men det verkar ju inte som Travis har nåt problem med det.

Inte funderat på att stanna med jones men byta till en hovercraft?

Har inte provat den själv men den verkar passa dina behov!

Själv kör jag på en jones mountain twin, mycket nöjd med den. Lekfull men ändå stabil i högre farter och skön rocker!

Helldude sa:
Inte funderat på att stanna med jones men byta till en hovercraft?

Har inte provat den själv men den verkar passa dina behov!

Själv kör jag på en jones mountain twin, mycket nöjd med den. Lekfull men ändå stabil i högre farter och skön rocker!
Hovercraft låter sexigt! Är ju verkligen 100% puder som gäller i Japan, 152 eller 156? Ingen som har en hovercraft i garderoben o vill byta mot min flagship?

Jag har kört med burton fish, den är en grym puderbräda. Den korta tailen gör att den är snabb att vända runt i skogen.

Nitro Team Gullwing
Nitro Slash
LibTech Travis Rice
LibTech Skunkape
Ride Highlife
Burton Custom Flying V
Arbour Roundhouse

Kolla in dessa. Jag har testat dem alla i pow och de är grymma allihop, vissa är mer hardcore som Slash/Skunkape och de övriga mer allround.

Mejlade Jones och fick svar av en Joshua at nidecker:

Hi Erik,

Thanks for your email and interest in Jones Snowboards. You know you really are on the cusp between a 152 and 156. I'm 5"7' 200lbs and I ride the 156. I have ridden the 152 on some deep pow days and have really enjoyed it even though I weigh 200lbs! I think though with my weight the 156 is my go to size but with your weight you could really have a lot of fun on the 152. The board rides much longer than they actually are with the directional rocker, set back stance and blunted nose.

So the long and short of it is that a 152 might be your best bet. But if you just can't wrap your head around going that small a 156 would work for you too.

Please let me know if you have any other questions and I hope this helps a little.

Cheers,

Josh

Liiite läskigt är det att beställa en 152cm puderbräda men hur fel kan det bli??

jadu... jag är 178 väger 70kg och kör på en 156 parkbräda :p

Senast ändrad:
Jag är 169cm, väger 60 kg och kör på en 153 bräda. Men jag kör allt med samma bräda rails, hopp, park och pow. Men storleken är ju inte allt. Jag känner flera som arbetar i Japan på skidanläggninar och som skid/snowboardguider och de använder sig av vanliga freestyle brädor/ allround brädor och har hur kul som helst i pudret. Själv har kan jag inte jämföra med just japanska förhållanden men den bästa puderbräda jag har haft var en 145 Libtech boxschracher som jag använde under en säsong i Kanada. Jag gillar twinbrädor så något riktigt Pudermonster har aldrig varit aktuellt för mig.

Med det sagt så tror jag absolut att man kan köra på en ganska kort puder inriktad bräda och få ut ganska mycket i japanska skogarna.

(Jag är förövrigt inte ett dugg avundsjuk på att du ska iväg och åka puder medans man själv är fast i en park i sverige )

/Linus

Tillbaka
Topp