Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 129495" data-attributes="member: 29149"><p>Jag skulle vilja slå ett slag för de lite längre brädorna. Kortare må kanske vara bättre i pipen men det går faktiskt t. o. m. bra att raila med en 170cm bräda ookså. (jag är 184) Om man tänker sig att bygga lite större hopp backcountry är det däremot helt kasst med en kort bräda och lite högre dropp blir bra mycket enklare med en längre. Vad gäller friåkningen så dominerar en längre o styvare bräda totalt. Alltför många gånger måste man vänta på de vars brädor viker ihop sig i högre farter eller sjunker i pudret.</p><p></p><p>Om man får välja så är det dock givetvis så att man vill ha en av varje...</p><p></p><p>(En detalj till är att om man väl sätter sina trick på en stor bräda så kan man vara rätt lugn att det inte ser så fjuttigt ut. Man kan liksom inte göra en liten backflip på en stor bräda...)</p><p></p><p>Tack o Förlåt</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 129495, member: 29149"] Jag skulle vilja slå ett slag för de lite längre brädorna. Kortare må kanske vara bättre i pipen men det går faktiskt t. o. m. bra att raila med en 170cm bräda ookså. (jag är 184) Om man tänker sig att bygga lite större hopp backcountry är det däremot helt kasst med en kort bräda och lite högre dropp blir bra mycket enklare med en längre. Vad gäller friåkningen så dominerar en längre o styvare bräda totalt. Alltför många gånger måste man vänta på de vars brädor viker ihop sig i högre farter eller sjunker i pudret. Om man får välja så är det dock givetvis så att man vill ha en av varje... (En detalj till är att om man väl sätter sina trick på en stor bräda så kan man vara rätt lugn att det inte ser så fjuttigt ut. Man kan liksom inte göra en liten backflip på en stor bräda...) Tack o Förlåt [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bräda
Tillbaka
Topp