Brädåkare en döende ras?

• Trådstartare Trådstartare Petronela
  • Start datum Start datum
P

Petronela

Guest
Brädåkare en döende ras?
Det verkar som alla brädåkare tror att det är inne med skidåkning och förpassat brädan i förmån av årets julklapp, ett par feta twintips. För så satt dessa människor i klungor i anslutning till liften eller vid ett litet hopp och vilade sig till allas glädje. Om dom fick lite ork så kunde de på sin höjd hasa sönder några pister och skrika några skälls ord på någon stackars skidåkare som passerade, men vad gjorde det igentligen. Nu är dom plötsligt skidåkare och åker över hela berget som en hjord gnuer. En mycket olustig känsla i magtrakten infinner sig när man ser att de dessutom upptäckt stighudar och insattsbindingar och blivit seriösa skidåkare. Hur kan vi göra brädåkningen inne igen så att man slipper träffa på alla dessa människor över allt på bergen. Jag är mycket oroad över utvecklingen. Men naturen kanske löser problemet, dom fryser helt enkelt tilldötts i sina hängbyxor när nordanvinden sätter igång.

Brädåkare en döende ras?
alla får åka överallt.. ja åker nästan bara med snowboardåkare och vi känner att vi utvecklas när man åker med varandra, skidåkare åker generellt snabbare än brädåkare, så mina polare har dragit upp farten för att hänga på mig, och jag leker mer i hopp, och överallt på mina skidor för att brädåkare gör det.. det är ändå olika åkstilar så ja tycker vi har mycket att hämta från varandra...

någon som delar mina åsikter??

peace

Brädåkare en döende ras?
Detta var nog ett av de sämst formulerade foruminlägg jag sett, man förstår ju inte vad det är du vill ha sagt!?
Åker snowboardåkare skidor?
Eller åker dom snowboard där skidåkare åker?
Eller hajkar dom upp på skidor med stighudar och åker snowboard ner? etc. etc.

STAY IN SCHOOL!

Brädåkare en döende ras?
Håller med marcus e and co, vad menar människan egentligen?

Hursomhelst, det som är inne är väl skidåkning utanför pisterna. Jag vet att "förr i tiden" var det mest snowboardåkare som spårade upp lössnön utanför pisterna, skidåkare körde på sin höjd åttor och snackade om "rytm". Det brukade inte vara några problem, men nu med bredare skidor så kan alla lämna pisten och därmed spåras snön upp. Eller har jag fel?

Vad är meningen med stighudar till en snowboard?

Brädåkare en döende ras?
Jag måste lägga till en sak...

Ingen kan väl säga att Da Kine inte är den vanligaste skidryggsäcken. Eller hur?

Den har utvecklats från snowboardsäck till att även kunna bära skidor på. Vad säger det om slöa snowboardåkare?

Brädåkare en döende ras?
Ha ha ha ha ha!!

Känner ni er träffade, före detta brädåkare?

Kul att alla i detta forum har så stor förmåga att ta inlägg med en nypa salt. I lekmannatermer menar jag att Ms Petra (Förmodligen en snubbe) ämnar att skoja lite med er rabiata tonåringar.

Dessutom lyckas hon med att skriva en så pass lång texmassa att ingen av er kan koncentrera er länge nog för att förstå vad hon skriver, kallas för DAMP, tror jag...

Brädåkare en döende ras?
Själv kör jag båda men det värkar som din inlärningsförmåga är för dum för att du ska klara av två olika snösporter.

Brädåkare en döende ras?
Svar till Buddy Revell: Innan inlägget ändrades så var det svårt att förstå vad som menades med inlägget, även för oss med huvudet på skaft, då det kunde ses från två olika håll. jag fick ett bra svar på mitt inlägg, det finns nu i min gästbok, om du vill kolla. efter ändringen förstår man vad MsPetra vill ha sagt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp