Lookilike
Ny medlem
Brädköp 2015
Jag vet att det kryllar av liknande trådar, jag har plöjt en del av dem men kan inte hålla mig från att starta en egen...
Dags att köpa ny bräda.
Jag är sugen på nånting lite smidigare och mer lekfullt än min Capita Black death 159cm(?) trots att jag tillbringar 95% av tiden i pist eller offpist.
Alltså ännu en som letar "allround" bräda...
183cm lång
82kg tung
43 i skor.
tänker mig en bräda som är ca 160cm +/- 2cm
Jag har åkt bräda i 15 år, 2-3 resor med i snitt 12-15 dagar i backe. Jag älskar att åka fort i pist och utanför men vill samtidigt kunna leka i naturliga hopp/drop och lättare linjer i park.
Anser mig vara en rutinerad åkare som behärskar det mesta men som vill utveckla hopp och lek för att få en bättre brädkänsla totalt.
Har några ideer:
Palmer - mest pga de löjligt snygga brädorna, framförallt Burn borde kunna vara något?
Goodboards - nån som testat? såg riktigt fina ut när jag kände på några i vintras i Österrike.
Gnu RC?
Skate bananen - om den är styv nog för pistbrännande..?
Bataleon Goliath kanske?
Allian?
Tjejen kör deras Prism girl och är supernöjd, känns som gedigna brädor men jag har svårt att hitta nån som säljar dem?
All input tas tacksamt emot, vill gärna passa på nu när man kan fynda...
Dags att köpa ny bräda.
Jag är sugen på nånting lite smidigare och mer lekfullt än min Capita Black death 159cm(?) trots att jag tillbringar 95% av tiden i pist eller offpist.
Alltså ännu en som letar "allround" bräda...
183cm lång
82kg tung
43 i skor.
tänker mig en bräda som är ca 160cm +/- 2cm
Jag har åkt bräda i 15 år, 2-3 resor med i snitt 12-15 dagar i backe. Jag älskar att åka fort i pist och utanför men vill samtidigt kunna leka i naturliga hopp/drop och lättare linjer i park.
Anser mig vara en rutinerad åkare som behärskar det mesta men som vill utveckla hopp och lek för att få en bättre brädkänsla totalt.
Har några ideer:
Palmer - mest pga de löjligt snygga brädorna, framförallt Burn borde kunna vara något?
Goodboards - nån som testat? såg riktigt fina ut när jag kände på några i vintras i Österrike.
Gnu RC?
Skate bananen - om den är styv nog för pistbrännande..?
Bataleon Goliath kanske?
Allian?
Tjejen kör deras Prism girl och är supernöjd, känns som gedigna brädor men jag har svårt att hitta nån som säljar dem?
All input tas tacksamt emot, vill gärna passa på nu när man kan fynda...