jag skulle försöka hitta (nu på rean) Burton Supreme eller Saphire som är SUPERSKÖNA!
de kostar en slant och jag skulle bara köpa dem om mina fötter växt klart OM jag hade pressad ekonomi. men men.. dyra skor ÄR väldigt bra att ha på fötterna.. och burtons top-skor sitter väldigt bra på fötterna med sina J-bars
sen klart att det känns skillnad på 7cm.. men du skriver att du vill köra pist och off-pist och då kommer 147.an att vara okej... den kommer nog att kännas lite kort om du kommer ut i den djupa pudret och den djupa mjuksnön.. men lite lagom off-pist funkar..
nu skall ju du säkert åka lite pist , lite off-pist när det erbjuds samt lite lekstuga i parken..
min rekommendation är att du kör på 147.an och håller dig till pisten och lite off-pist du kan ju föröka att hoppa lite på hopp med den om du vill..
sen när du känner för att hänga i parken en hel dag å lära dig att raila och snurra å sånt så tar du din gamla 140 bräda..
...
hur vet man vilken bredd man skall ha på sin bräda ??
...
vad har du för skostorlek ??
[OBS!! detta är en väldigt generell guide över bredd vs storlek på skorna.]
35-36 = ca: 21,8 till 22,2
36-37 = ca: 22,3 till 22,7
37-38 = ca: 22,8 till 23,2
38-39 = ca: 23,3 till 23,7
39-40 = ca: 23,8 till 24,2
40-41 = ca: 24,3 till 24,7
41-42 = ca: 24,8 till 25,2
det handlar om hur LÅNG du är (vs vilket mått ditt underben har, då man mäter stancebredd så)
är måttet mellan ditt knä och din häl 45cm skall du stå med 45cm mellan mitten på dina bindningar
det handlar också om vilken stance du har (en duck på -18/+18 ... då kan man köra en lite smalare bräda, men om du står + 0/+12 så blir det större risk för toe/heel-drag...)
....
men generellt så är det så som jag skrev.. (problemet är att hitta så pass smala brädor, OCH när man vill ha en längre bräda så blir de ofta bredare på köpet "tyvärr"...
so.. there you have it... by Pinn
OBS!!!! jag tycker att du borde ha en DAM-bindning Drake--> Axis, Muse eller kanske Prisilla.. du ÄR tjej, du BÖR ha en tjejbräda, ett par tjejboots OCH en tjejbindning...
/Pinn