Brädtips?

Brädtips?
..

Venue är en del i den stora sköna satsningen från Northwave. gå in å kolla på --> http://www.northwave.com/ de har Northwave, Drake, Bakoda och Venue.. det lär ju knappast vara nått skit och jag tycker mig ha sett att de fått rätt okej kritik för sina brädor men jag tror att märket är väldigt nytt (typ 2004/2005 nånting) men är inte säker.

jag tror att du kommer att kunna åka bra som fan och ha kul på en Venue..

enkel och snygg grafik.. se bara till att få rätt bredd på brädan och rätt längd för den typ av åkning du vill köra så blir det nog super..

btw... så kommer din "gamla" 140 funka perfekt i parken för dig.. om den inte har supervassa stålkanter för då kan det bli lite svårt att raila å sånt.. bättre med en gammal kort mjuk och skön bräda med något o-vassa kanter.

skulle jag vara du så skulle jag köpa en Coral 147 som allroundbräda.. vill du köra mer off-pist så tar du 152.an det funkar också... sen så kör du med din 140 i parken :)

/Pinn

Brädtips?
yää tack för snabbt svar, det uppskattas:)

Det där med bredden? hur vet man vilken bredd man ska ha?

Tror du det kommer kännas stor skillnad att köpa en bräda som är 7 cm längre än den tidigare?

Du kanske även har nån idé om ett par sköna boots till?

Brädtips?
7 cm är skillnad, jag har en 156 och en 149 bräda... iofs är det 2 helt olika, men man känner mer kontroll med den korta brädan...(freestyle brädan..)

drake bindningar har jag aldrig testat, men hört bra saker om dom så det kan nog vara ngt bra.... bräd märket vet jag inte så mkt om, men Pinn verkar mer insatt i det och han brukar ha rätt med sånt (= så.... sen med skor vet jag inte riktigt.... beror ju lite på om du växer osv...

om du fortf. växer köp en billig modell...
om du inte åker så ofta(1 vecka om året), köp en bräda med normal pris...
och om du vill ha något bra och har planerat att åka länge till(några år framöver) och inte bara 1 vecka om året, köp en dyrare modell.....

Jag har för mig att Burton och Salomon ska ha bra skor... ivilketfall!!!

Ha kul med din nya bräda, och lycka till (=

//LiptoN^

Brädtips?
jag skulle försöka hitta (nu på rean) Burton Supreme eller Saphire som är SUPERSKÖNA!

de kostar en slant och jag skulle bara köpa dem om mina fötter växt klart OM jag hade pressad ekonomi. men men.. dyra skor ÄR väldigt bra att ha på fötterna.. och burtons top-skor sitter väldigt bra på fötterna med sina J-bars :)

sen klart att det känns skillnad på 7cm.. men du skriver att du vill köra pist och off-pist och då kommer 147.an att vara okej... den kommer nog att kännas lite kort om du kommer ut i den djupa pudret och den djupa mjuksnön.. men lite lagom off-pist funkar..

nu skall ju du säkert åka lite pist , lite off-pist när det erbjuds samt lite lekstuga i parken..

min rekommendation är att du kör på 147.an och håller dig till pisten och lite off-pist du kan ju föröka att hoppa lite på hopp med den om du vill..

sen när du känner för att hänga i parken en hel dag å lära dig att raila och snurra å sånt så tar du din gamla 140 bräda..

...

hur vet man vilken bredd man skall ha på sin bräda ??

...

vad har du för skostorlek ??

[OBS!! detta är en väldigt generell guide över bredd vs storlek på skorna.]

35-36 = ca: 21,8 till 22,2
36-37 = ca: 22,3 till 22,7
37-38 = ca: 22,8 till 23,2
38-39 = ca: 23,3 till 23,7
39-40 = ca: 23,8 till 24,2
40-41 = ca: 24,3 till 24,7
41-42 = ca: 24,8 till 25,2

det handlar om hur LÅNG du är (vs vilket mått ditt underben har, då man mäter stancebredd så)

är måttet mellan ditt knä och din häl 45cm skall du stå med 45cm mellan mitten på dina bindningar

det handlar också om vilken stance du har (en duck på -18/+18 ... då kan man köra en lite smalare bräda, men om du står + 0/+12 så blir det större risk för toe/heel-drag...)

....

men generellt så är det så som jag skrev.. (problemet är att hitta så pass smala brädor, OCH när man vill ha en längre bräda så blir de ofta bredare på köpet "tyvärr"...

so.. there you have it... by Pinn

OBS!!!! jag tycker att du borde ha en DAM-bindning Drake--> Axis, Muse eller kanske Prisilla.. du ÄR tjej, du BÖR ha en tjejbräda, ett par tjejboots OCH en tjejbindning...

/Pinn

Brädtips?
okej, tack för all hjälp!! slår nog till på den brädan ändå, hoppas d blir bra, men har ett sista val bara, vilka boots ska ja ta, burton sapphire eller burton emerald? fattar inte riktigt skillnaden förutom typ utseendet..

Brädtips?
ju dyrare ju skönare typ.. det e generellt så.

sapphire, mer freestyle inriktad (mjukare flex) skönare innersko (men bara lite)

emerald, mer freeride/off-pist inriktad (mellanhårt flex) SPEED ZONE (cool och bra snörning)

det ÄR svårt att välja... personligen gillar jag den svarta sapphiren bäst..

jag tror att det inte spelar så stor roll för dig..

kanske väljer du emeralden om du åker mest pist och off-pist för det lilla extra stödet.. ??

/Pinn

Brädtips?
eftersom jag förespråkar tjejbindningar så får jag rekommendera nitrobrädan för där har du skrivit att du skann ha nån tjejbindning till.

buron feather 150 kommer att funka.. men jag skulle försöka hitta en 147.a

annars Om du kan fixa en axis eller musebindning till venuebrädan så kör på den.

.. det handlar om att få tag på en bräda som är ca: 145-147 med tjejbindningar och tjejskor till

:)

/pinn

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp