Branäs eller Ramundberget?

EveF

Ny medlem
Jag skall säsonga i vinter och har fått jobb erbjudanden i Branäs och i Ramundberget. Nu är bara frågan vilket av ställena jag ska tacka ja till. Någon som har några tips? Kanske har du jobbat på båda eller ett av ställerna och kan säga lite för och nackdelar?
:)
Värt att nämna: i Branäs är jobbet som skidlärare och i Ramundberget är jobbet som liftvärd/barnaktivitetesledare

Senast ändrad:
Utan att ha varit i Branäs så känns i Ramundberget spontant roligare då det högst troligen får mycket mer snö än Branäs samt att du faktiskt också har riktiga fjäll i det direkta närområdet.

Kom och jobba med oss i Ramundberget såklart!
Båda är ju ganska små anläggningar, så rent utbudsmässigt är de kanske ganska lika. Dock så får vi mer snö och en längre säsong. Närheten till tänndalen, funäsdalen och tännäskröket ger många alternativ till annan liftburen åkning (25-30 mil till både Åre och Oppdal om man vill ha fler alternativ).

Sedan finns det många och lättillgängliga områden att topptura på.

Bör tilläggas är väl också att det är en härlig familjär känsla bland de anställda då det är en liten och avsides skidort med schyssta förmåner till personal.

Bara att höra av dig om du undrar nåt mer!

Har ingen koll på Branäs tyvärr men spontant tänker jag att det beror väldigt mycket på vad du är ute efter. Är målet bra skidåkning på fritiden och då med fokus på offpist osv är ju Ramis bland det bättre i Sverige medan Branäs känns ganska meningslöst.

Är ditt stora mål en framtida karriär som skidlärare låter ju det jobbet förstås bättre...

Tillbaka
Topp