Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Branäs vs Kläppen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Frasse-Masen" data-source="post: 1286244" data-attributes="member: 181158"><p>Har aldrig varit i Branäs men Kläppen är vår säsongsbacke. Det är en familjeinriktad anläggning med bra "planlösning" om jag får kalla det så. Gratis parkering direkt vid värmestugan/barnbackarna och Hotell Kurbits med dess bekvämligheter. Eget Ica har de fått nu också. Lång och poppis backe bland barnen är Lämmeltåget. Falkenbackarna på "baksidan" med rödblått är andra favoriter, med enda negativa att det bara finns ankarliftar där. Juniorpark ovanför barnbacken, mellanstadiepark vid gondolens dalstation samt den stora parken intill stolsliften ger ett brett utbud. Offpist och skogsåkning är däremot nästan obefintlig.</p><p></p><p>För övrigt gillar jag också Stöten som de andra nämner och hade det legat lite närmare så hade vi nog satsat på säsongkort där istället. Vad som är bra med Stöten är att de har två stolsliftar så man behöver aldrig åka ankarlift om man nu inte ska bort till de svarta pisterna vid skidtorget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Frasse-Masen, post: 1286244, member: 181158"] Har aldrig varit i Branäs men Kläppen är vår säsongsbacke. Det är en familjeinriktad anläggning med bra "planlösning" om jag får kalla det så. Gratis parkering direkt vid värmestugan/barnbackarna och Hotell Kurbits med dess bekvämligheter. Eget Ica har de fått nu också. Lång och poppis backe bland barnen är Lämmeltåget. Falkenbackarna på "baksidan" med rödblått är andra favoriter, med enda negativa att det bara finns ankarliftar där. Juniorpark ovanför barnbacken, mellanstadiepark vid gondolens dalstation samt den stora parken intill stolsliften ger ett brett utbud. Offpist och skogsåkning är däremot nästan obefintlig. För övrigt gillar jag också Stöten som de andra nämner och hade det legat lite närmare så hade vi nog satsat på säsongkort där istället. Vad som är bra med Stöten är att de har två stolsliftar så man behöver aldrig åka ankarlift om man nu inte ska bort till de svarta pisterna vid skidtorget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Branäs vs Kläppen
Tillbaka
Topp