B
BigAir
Guest
Brant
Okey! Men jag har faktiskt åkt ner för Ormberget :P
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det finns fan inte nå branta i Klävsjö !!!!! Själv har jag åkt chocken var lite skraj då!!Jibbisch sa:Om du menar brantaste PISTEN så e det en i Klövsjö,vet inte vad den heter
Tror jibbern som sagt svamlar lite, han menar nog 78%. Det finns en backe i mayrhofen som lutar 78%.Bly84 sa:De där 78 och 84 graderna, är inte fallgränsen runt 60 grader? Försök att stå i 60 graders lutnig får du se om du inte måste hålla i dig i något. Så en backe med 84 graders lutning på ett ställe är väl en klippa någonstans i backen...
Trollskogen i hundfjället är väl det grymmaste för mig, fan vad skraj man blir när det dessutom dyker upp troll mitt i den 5 grader branta backen.
Den gamla skol-klassikern pythagoras sats (a2 + b2 = c2) sätter stopp för att backens höjd och längd är lika vid 45 grader, det skulle den istället vara vid 0 eller 90 graders lutning.TheOldSchool sa:Liten parlör att ha på afterskin:
100% lutning = 45 grader (backens höjd och längd är lika)
50% lutning = 22,5 grader (backens höjd är 50% av dess längd)
Eh joLILLjedal sa:Det finns fan inte nå branta i Klävsjö !!!!! Själv har jag åkt chocken var lite skraj då!!Jibbisch sa:Om du menar brantaste PISTEN så e det en i Klövsjö,vet inte vad den heter
Jag vet själv inte vad klÄvsjö är, har bara varit i klövsjö, men det verkar som att setermannen varit i klÄvsjös branta backar han me, SCAAAARY!!!Setermannen sa:Eh joLILLjedal sa:Det finns fan inte nå branta i Klävsjö !!!!! Själv har jag åkt chocken var lite skraj då!!Jibbisch sa:Om du menar brantaste PISTEN så e det en i Klövsjö,vet inte vad den heter
Haha på vilken planet?Lima-ko sa:Vet Ni vad, jag har faktiskt åkt en backe som var 96 graders lutning på, det var värsta grymma alltså, fast min Canada Goose jacka blev lite sliten då så jag måste köpa en ny nu.
Freakinn' backen heter Svartåshanget och är en så kallad dubbelt svart backe - Till skillnad från många andra omtalade backar här så är den här pistad!makondelen sa:Jag vet själv inte vad klÄvsjö är, har bara varit i klövsjö, men det verkar som att setermannen varit i klÄvsjös branta backar han me, SCAAAARY!!!Setermannen sa:Eh joLILLjedal sa:Det finns fan inte nå branta i Klävsjö !!!!! Själv har jag åkt chocken var lite skraj då!!
90 grader är lodrätt om du har åkt i en backe med 96 grades så kanske det var en klippa du hoppade över, men hela backen som har en 96 graders lutning kan jag säga att det inte existerar. I så fall, BILDBEVIS tack!Gudrunnator sa:Haha på vilken planet?Lima-ko sa:Vet Ni vad, jag har faktiskt åkt en backe som var 96 graders lutning på, det var värsta grymma alltså, fast min Canada Goose jacka blev lite sliten då så jag måste köpa en ny nu.![]()