Brant

• Trådstartare Trådstartare TBS
  • Start datum Start datum
Brant
jag har hört något om att åka mer än 68grader brant (utan att lägga en etta) räknas som omöjligt, därav smeknamnet "le skieur d'impossible" på någon friåkningslegend från frankrike på 80-talet .. om någon kan berätta för mig vem och/ om jag har fel så skulle det ju hjälpa min trovärdighet..

själv kan jag väl säga att jag åkt offpisten skiers right om väggen, den är ganska brant i början, med hängdrivan och all skit där så är den lite jobbig.

men det är inte så att jag gärna skulle köra något mer narley :)

Brant
SverigeTomten sa:
Gudrunnator sa:
Lima-ko sa:
Vet Ni vad, jag har faktiskt åkt en backe som var 96 graders lutning på, det var värsta grymma alltså, fast min Canada Goose jacka blev lite sliten då så jag måste köpa en ny nu.
Haha på vilken planet? ;)
90 grader är lodrätt om du har åkt i en backe med 96 grades så kanske det var en klippa du hoppade över, men hela backen som har en 96 graders lutning kan jag säga att det inte existerar. I så fall, BILDBEVIS tack!
vafan va trött man blir på alla som tar allt så seriöst!! folk driver!

Brant
assr sa:
jag har hört något om att åka mer än 68grader brant (utan att lägga en etta) räknas som omöjligt, därav smeknamnet "le skieur d'impossible" på någon friåkningslegend från frankrike på 80-talet .. om någon kan berätta för mig vem och/ om jag har fel så skulle det ju hjälpa min trovärdighet..

själv kan jag väl säga att jag åkt offpisten skiers right om väggen, den är ganska brant i början, med hängdrivan och all skit där så är den lite jobbig.

men det är inte så att jag gärna skulle köra något mer narley :)
Sylvain Saudan är det du tänker på!

Tillbaka
Topp