Brantåkarårsmöte!

RikardW

Ny medlem
Brantåkarårsmöte!
Ville bara kolla intresset för ett årsmöte på det bästa haket i Alperna - LE TROPIC - känt från resereportage, skidkataloger m.m. Nyårsafton känns som en helrätt kväll för att ventilera ämnen som - Pastis, Fernet, KHE, självantändning avec grön chartreuse, spritutslag och sist men inte minst hur pass mycket hatten nämnvärd, tacknämlig and so on. Förhoppningsvis kan den ursexiga föreståndarinnan bjuda på en liten show också - det har ju hänt förr. Kom med anmälningar och förslag på dagordning.
Ej dubbade brantåkare undanbedes yttra sig.
Väl mött bröder brantåkare.

Brantåkarårsmöte!
Anmäler en person med option på ett tjugotal till. Har för avsikt att ta över mästarbältet i KHE från nybörjaren Hans-Dietrich. Siktar på minst tjuge sekunder - men har via en enkel matematisk formel kommit fram till att trettisekunderssträcket är passerbart.

Tänkte medtaga glatt humör, diverse eldfarliga attiraljer, lambadadansvänlig musik, kevlarväst, spikskor, startblock och oömma kläder - men vem tar hatten och MD 80:an? Själv tänkte jag lira på stora bongon och förtära ett tacknämligt antal Tequila Knack non-charge.

Är det också då vi skall lämna över alla fina rekommendationer för Tropique som figurerat i skandinavisk media senaste halvåret i form av inramade tidningsklipp.

Tror du alla TRE döttrarna, lokföraren och den femtioårige Walesaren också är på plats?

Skall vi storma du vet vad genom köket eller taket efter tolvslaget eller blir det innan eller inte alls?

Brantåkarårsmöte!
Ok, men vart fan ligger stället, har inte bestämt mig riktigt vart säsongen blir av och detta kan bli en avgörande faktor...

Brantåkarårsmöte!
Naturligtvis kommer det att finnas möjlighet till en snabbgenomgång av vad vi hittills gått genom under terminen i ämnet White Russchian drickning, detta för att minimera risken för ödesdigra misstag.

Andra Brevet kan inom de närmaste dagarna bokas på hemsidan.

Passar på att be om ursäkt för missbedömningen angående lämpligt färdmedel till Sura-byn nu senast, min vit-röda taxi vägrade ta E4:an Norrut, envisades med att köra mot rött Söderut.
Påpassligt nog var JeanClaudeMogul ypperligt närvarande och täckte mer än väl in praktikdelen, har jag förstått.

Tyvärr måste jag meddela att dessa övningar inte kan tillgodoräknas vid (eventuell) tentamen då det har kommit till min kännedom att det som serverades inte var något annat än den mycket svekfulla FALSK WHITE RUSSCHIAN, som både till smak och utseende (samt även till viss del effekt) starkt påminner om ÄKTA WHITE RUSSCHIAN men ändock innehåller på tok för mycket vätska.

Detta och en hel del annat förväntas behandlas under lämpliga former!

Ett annat intressant ämne som kan tänkas locka en hel del Brantåkare vore t ex om Murarn höll en kurs i Mejsel-föring?
Eller kanske en rent filosofisk makro-ekonomisk öppen diskussion angående det exakta värdet på 1 flak Grüber?

En solklar men ändå överdrivet mindre lämplig förrätt på nyårsmenyn torde vara En Ål Stekt i ..... men eftersom originalfilmen/receptet tyvärr fallit i glömska så..

Jag är övertygad att med rätt förbredelser och lämpliga oordningsmän så kan Nyårsvakan på Tropic garantera rättigheterna till nästa års Nobelfestfixande.

(För övrigt anser jag att ChamoX bör brännas, sen ev kanoniseras)

Brantåkarårsmöte!
I valdisere så klart. Krogen rekommenderas i senaste numret av Slitz (bara en sån sak) - eller rättare sagt leder ligan av alpernas bästa krogliv. Dessutom misstänker jag att det - när som - raskar in över isen i norska Ultrasport (inkl fri översättning i Dag Finn:s regi). Men det är ju bara vad jag tror...

Och nu kommer vän av oordning påstå att White Russian utan c och h eller z i stavningen - då White Russian inte har något av Schweppes sortiment att göra utan i fri översättningbetyder vit ryss - är en damdrink ehuru ty Black Russian är drinken för män. Sedermera byter man glas och häller mjölk i upp till kant - då blir det en White Russian. Men vad jag tror Mårten tror att han är ute å fiskar efter är vad som förtärdes i lördags var Wild Russian, a.k.a. den vilde ryssen, och med ett par tjog sådana innanför västen efter en stabil grund på RIKTIGA Steep Skiers (ljumna) kan även få den enklaste ledartröjeinnehavare att svara Bianchi på var fråga varför just den snälle pöjken bär "La Gazetta dello Sport" tröjan. F ö är White (ja, Wild som vi brantåkare känner igen den) Russian som drink SLUT på Werséns (sorry Tisse) då de vart inblandade i en enklare glaciärglidning under lördagskvällen. Ej heller finnes någon Fernet kvar, men startmaterialet var vekt och under all kritik (vilket övertecknad oxå påstod) med enbart en å en halv flask vilket motsvarar den ringa mängden av 30 procent av en diskback Fernet!

(För övrigt anser jag att ChamoX bör brännas, de som tänker besöka hålan bör steglas och sedan återfödas som jibbers)

Brantåkarårsmöte!
Vad händer om jag - tisse - dubbad asfaltsmänniska dyker upp med mammas hallonsaft och melonlikör. Får jag vara med???

Brantåkarårsmöte!
Om du tar med morsan så kanske. Annars så ville du ju att vi skulle göra en stop&go i er gratislya i Sur-Åre under våren - och då kan du få mitt nyfunna VIP-kort från Dippan. Dock önskar jag ej att du har flickläsk i barskåpet. Då kan hele helvetet braka loss och Skinnarmo tror att det var du som drog en halv glaciär i bakhuvudet på honom i lördags.

Brantåkarårsmöte!
Nu vet jag inte vad som har hänt mannen och kan därför inte uttala mig om detta.

Mammas dricka ska du veta att det är bästa groggmaterialet tillsammans med fanta och annanasjuice.

Förövrigt så ogillar jag Fernet men störtdiggar WR.

Brantåkarårsmöte!
Jag syftar naturligtvis på en annan.
Russchian, svart eller vit, kom ihåg att det är du som köper ut som är ansvarig.

Efter TGR visningen på Sture går jag ingenstans utan 1 pkt (motsvarar 1 liter) Semper pulvermjölk.
En sak som stör mig, varför har inte Bolaget Magnumbuteljer?

Brantåkarårsmöte!
en intressant fråga...

Kan det bero på att de damer som ofta jobbar på bolaget är gamla och vill ha nån att konversera med. Om alla köper hem magnumbuteljer sprit kanske de blir ensamma?

Brantåkarårsmöte!
Sen kan man ju undra om damerna på systemet får den uppskattning dom förtjänar för den bragd dom gör genom att levera satans vatten till unga gossar i sina bästa år.
Från en betongbroder till en annan.

Brantåkarårsmöte!
Skit i tanterna (de kollar ju ändå bara snett på en när man beställer sin gredos)! Fram med stora flaskor åt det branta folket. Annars får man väl köpa mången flaskor på en gång??? Tom Croix har väl alltid en eller annan dunk i garderoben...

Måste väl kanske ge dem en liten eloge för det där med lördags öppet. Det är väl det bästa påfundet sedan vänster trafiken togs bort och vi i Sverige(läs politikerna) tyckte att gula linjer på väg banorna syntes alldelles för bra i vinterväglag och därmed bytte till vita linjer...

Sen löftena om att hastighetsbegränsningarna bara var "tillfälligt" medans folk blev vana vid ändrad körsida ska vi inte ens gå in på...

Brantåkarårsmöte!
Till licenserade Brantåkare:

Få förunnat att vara med i denna församling, men jag med flera som inte har, troligvis aldrig kommer att, kvalat in i denna krets av yppersta elit så återstår inget annat än en mysig (?) kväll på Le Grand Nord eller liknande.. snyft, för vad är en kväll på troppan??... den kan ju vara.... alldeles... alldeles, UNDERBAR!!

fråga ett: vilka är kraven?
fråga två: är mannen vars alias är tisse med, för då kan det få bero....
fråga tre: vad höll alla till i helgen?? för flackt??

Brantåkarårsmöte!
Joru Jocke. Här i fråga Lund bjussar vi nästan på alla svaren:

fråga ett: vilka är kraven?
Därom tvistar många och de slutliga tio budorden påminner om de som de glada motorcykelgrabbarna i HA använder, med skillnaden att du måste gilla radikalt, extremt, vildsint och snabb brantåkning, brinna och allmänna lustifikationer. Invigningsritualen är dock reser mer spännande.

fråga två: är mannen vars alias är tisse med, för då kan det få bero....
Han är INTE med - ej heller hans smurfkids till polare i cocktailbranschen.
1) han kommer att vara i flacksur-åre fullt upptagen att slippa våldgästningar
2) han åker flackt
3) han har ännu inget VIP-kort på Dippan.

fråga tre: vad höll alla till i helgen?? för flackt??
Själv höll man på att bli överkörd av en röd Mersa - visserligen på flacken - utanför Werséns på blanka eftermiddagen och sen kröka vi té! Glömde dock besöka vilorummet bakom pianogudinnan på Bygget. Tänkte helt enkelt inte på det, men skall bättra mig och minnas det till nästa gång...

Brantåkarårsmöte!
kaman göra fövva mä i erat jäng da?
har tändare, har skider, har en 88 chevy van med 426a,
dricker Calvados, inte Fernet.
ja?

Brantåkarårsmöte!
Jaharu GafferX. Vadå "inte Fernet"? Som om Calvados skulle vara något substitut för Fernet eller vadå? Ärligt talat kan du pimpla hur mkt Calva som du känner för - uppvärmningsformerna (a.k.a. Before-Fernet) är högst personliga och gränser kan tänjas. Själv rekommenderar jag Gin eller just Fernet till uppvärmning. Sedan vad gäller after-Fernet kan du säkert ta lite Calva igen, själv har jag ingen erfarenhet av just after-Fernet eftersom jag inte kommit ur Fernet-loopen än. Men för att inte vara mer beskäftig än vanligt så tycker jag det verkar vara en vansklig väg du valt att vandra - eller är det kanske inte ett medvetet val? I sådana fall är det aldrig för sent att ta hajen i vattnet och gå över till Fernetstallet där solen alltid skiner, palmerna vajjar och man lider av kronisk medvind. Börja gärna med en diskback - vilket, som de flesta känner till, är det måttet som med fördel används vid servering av Fernet, worldwide. Med eld i röven kan däremot betyda två saker; antingen är det hastigheten man dricker sportdrycken Fernet uppmätt i diskback eller så är det just det du har efter att ett glas grön Chartreuse hällts över din stjärt och "någon" tänt på. Också det tätt förbundet med såväl KHE som Fernet.

Brantåkarårsmöte!
Jag ær lætt med fernet, elda kønshår, och åka brant i en fungerande symbios kan inte bli annat æn bra !!!!

Brantåkarårsmöte!
Ja, vad säger man. Kan det bli bättre än dom 2 tidigare åren? Klart det kan. Iallafall lika bra. Vi får väl se till att JCM bränner nån ny crazy skiva som vi kan skänka till dom söta negresserna bakom baren. Förhoppningsvis ska väl Fader Abraham orka hela kvällen den här gången också. Jag känner på mig att det kan bli en superkväll - precis som vanligt på Tropic, skidåkarvärldens bästa uteställe!!!!!

Brantåkarårsmöte!
Nu kommer vi till detta delikata problem, jag som nu ivrigt under två år har strekat, strekat och åter strekat i val misär (samtidigt som mr jcm blev vänligen avvisad pga av just strekning) i verbier, i engelberg mfl samt samtliga mc donalds efter dess väg, undrar nu stilla.. måste jag åka brantare?? vad krävs?? VIP-kort på dippan=troppan?? då måste jag ringa tisse..faen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp