Brantåkarhak!

HAWK

Ny medlem
Brantåkarhak!
Spånar lite på hur ett optimalt brantåkarhak skulle te sig. Några första uppslag:

Man kan tänka sig ett läge i Villa Roger för att bättre fylla utrymmet mellan Troppan och div. truckerställen i Bourg alt. på Baffin Island så man direkt får rätt kundkrets.

Lokalen bör vara helkaklad för lätt skötsel men det känns jevvligt mycket snabbare med krossad kokosplysch på alla ytor. Inredningen ses gärna galoninklädd och mjuk för att undvika barsportskador. Som kuriosa är Bongotrummor och brottningsring givet.

I baren skall det finnas Fernet, Gin, Vodka och givetvis Gin-o-vodka på tapp.

I matväg skulle kunna tänka sig att sälja Snickers-to-go.

För att sedan få upp stämningen rejält kör man 5 för 1 priser i baren, lirar Jonny Cash och Barry Manilow på anständig ljudnivå för att fram på småtimmarna gå över till Berfore-Ski och köra fri sprit med allsång till Maidenlåtar.

Fattas något? Jag är öppen för idéer och inte minst finansiärer.

/ Hawk

Brantåkarhak!
Vad sägs om att anlägga en redig trapperbana i anslutning till haket, flanellskjortor och Winchesters tillhör standardutrustningen. En och annan björn skulle kunna installeras i lokalen för allehanda bruk (brottning, jakt mm. Jakt får endast förekomma med kniv eller sönderslagen Whiskyflaska )

Brantåkarhak!
Om nu Troppan inte skulle duga som det är vill jag göra några tillägg:
1. Ingen öl whatsoever - den som ger mig en öl kommer jag att slå ihjäl på plats och ställe.
2. Minst tio sorters rom innanför baren, gärna Old Nic som instegsnivå.
3. Ett genomskinligt plexiglaspiano där man kan dra av en trudelutt med nån blonderad tjomme från Arvingarna - innan man tar upp honom i nakenbrottningsringen för en flygande mara följt av en underarmssmash.
4. Stället behöver många utgångar/flyktvägar om kondomeriet skulle dyka upp.
5. Signerade foton av gamla brantåkare på väggarna, t ex Charles Bukowski, Hunter S Thompson, Chuck Yeager, Al B. Shepard, Elvis, Jimi Hendrix och Gilles Villeneuve.

Brantåkarhak!
Bygg eventuella möbler av snöbrädor som diverse brantåkare under hot tvingat till sig av odågor i backen.

Skippa nödutgångarna, ja skippa alla utgångar över huvud taget och ha bara ingångar. En ide är att låta den enda ingången blir ett fett drop från taket, rätt ner i en soffa (alla Crusty Deamons of Dirt).

Servera aldrig gin-vodka svagare än 70-70.

HitMe

Brantåkarhak!
Ni må kalla mig vad ni vill, ;) men ett ställe som inte serverar öl med en styrka på strax över 5% kommer jag förmodligen inte sätta min fot på :)

Brantåkarhak!
20 sorters Whiskey är ett måste, likaså obligatorisk pjäxdans efter stängningsdags!

"It´s lonely at the top, but you drink better"

Brantåkarhak!
Det kan ju inte finnas 20 olika sorter.. hur ska man då kunna bestämma sig??? Om man velar förlorar man mycket tid på att tänka istället för att dricka.

Brantåkarhak!
Jag har några bra ritningar på en HB-maskin, dubbla intercoolers och 4 lastbilskylare seriekopplade. I och med det slipper man den höga vattenförbrukningen som fäller de flesta andra i branchen. Den måste väl finnas i lokalens källare?

Brantåkarhak!
Till Smogen:

Pjäxdans är väl ok om det sker i maximalt spända racepjuck, men efter stängningsdax???
Jag hade nog tänkt att om det någonsin öppnar så lär det förbli öppet!

/Hawk

Brantåkarhak!
Då drycker ofta inte är några problem på ett riktigt brantåkarhak lägger jag fokus på olika inredningstekniska attiraljer.
Brottningsring, lagom mängd lättavspolade ytor och färgkombinationer samt piano är avklarat, jag föreslår följande.

Scen:
Trång, smutsig och upphöjd minst en meter. Till detta givetvis en kraftig ljudanläggning, Skyddsnät och kravallstaket.

Storbilds-tv:
Även denna skyddad med någon form av galler. Här rullar ideligen några goda brantåkarfilmer samt klipp från andra evenemang som den lokala KHE-finalen eller varför inte en go Ultimate Fight. Om det smyger sig in lite vansinnig motorsport så inte mig emot.

Personal:
Jag föreslår att en blandning av Hooters och grabbarna från en känd Bikerorganisation vore optimalt. Tjejerna sköter serveringen, grabbarna tar hand om ovälkomna individer.

Övernattningsmöjlighet:
Vem har inte funnit en vän och tvingats besöka toaletten eller närmsta gränd. För att inte tala om när man överförfriskad tvingas leta sig hem, och med bortsupna kläder somnat i snön. Några sjysta rum, typ snutens övernattings anläggning, förenklar tillvaron väsentligt.

Brantåkarhak!
Att bardisken kan utnyttjas för mycket är helt klart, men om det skall till ett större mästerskap eller något sjyst band som vill dra av några låtar ser jag behovet för en scen.. Storleken på denna är ,i motsatt till det mesta, ju mindre desto bättre.

Brantåkarhak!
Ni har ju alla glömt guds gåva till brantåkarna. Den fullkomligt suveräna drycken PASTIS. Drickes som: Törstsläckare med mycket vatten. Shot. Mysdryck med lite vatten. Äcklig med cola. Det finns faktiskt alla varianter på denna dryck. Men gölm för fan inte tequila bang-bang. Utan det kommer man inte riktigt igång. Gällande ovan nämnda teveapparater så ska inga jävla skidfilmer visas. Nej, afrikansk dans ska det va. Annars blir det ju inte riktigt partystämning. Gällande öl så ska det finnas ej för förtäring men som lite kul grej att kasta på varandra. Behövs för övrigt för att släcka eventuella bränder på gästernas kroppar. Satan, gällande dryck höll jag på att glömma Grön Chartreuse - det går ju inte att ha riktigt kul om man inte har det. Ja känns som man täckt in det mesta. Inredningen är inte så jävla viktig det är personalen o sällskapet som skapar atmosfären.

Brantåkarhak!
20 sorters Whiskey är en säkerhetsåtgärd. Desto fler flaskor desto mindre risk att spriten tar slut! Stängningsdags sker den 20 maj. Samma dag som Stryn öppnar, eller? Därefter pjäxdans i folkabussen till Norge!

Jag vill även ha en obligatorisk eldslukartävling varje kväll då detta är en stor stämningshöjare!

Brantåkarhak!
Gött ElPerro jag glömde helt Pastisen och den Gröna!

Kan passa på att tillägga att man borde ha ett madrasserat lekrum i källaren med lite utspridda silvertejpsrullar och buttplugs samt en vidoekamera - på så vis har terminarna möjlighet att utveckla konceptet "bad-weather-movie" när skiddagen går till spillo.

/ Hawk

Brantåkarhak!
Visst det mesta låter asbra, men det är inget riktigt Brantåkarhak utan törstsläckaren no.1 Absint. Ger både kraft och mod...

Brantåkarhak!
Beska droppar eller silad T-sprit (om man vill dricka sig riktigt modig för en billig penning och då blir man blind på köpet vilket gör åkningen dagen efter ännu mer spännande)

Brantåkarhak!
Yahapp!

Då verkar det inte hagla in mer förslag och jag tror mig fått ett hysfsat upplägg på haket.
Återstår bara finansiärer samt att slå en pling till Tarras-Whalberg och fixa ner Vickan och Madelene till invigningen.

/ Hawk

Brantåkarhak!
Lugnt!
Jag hör av mig till TerassArlberg och ringer in småtöserna till premiären!
Skall vi slå Svante Tegner på premiären också eller räcker det med Martin T och hans "innegäng"?

Brantåkarhak!
Tycker det hela påminner om min tonårstid då vi samlades ett gäng varje fredag med några vuxna ledare och hittade på grejer. En av ledarna tyckte vi skulle hålla till i en bunker med fast inredning med svagt sluttande golv mot en avloppsbrunn i mitten så det var enkelt att skura hela stället efter kvällens slut mha en högtryckstvätt.

Brantåkarhak!
Ni har alla sa ratt MEN inget utskankningsstalle ar komplett utan en god sortering Dom Perignon med tillhorande sablar for stilrent halshuggande.

Om man av nagon outgrundlig anledning for kvallen forlorat sin attraherande effekt pa babes ar det bara att bestalla in en hink sa kommer dom samtliga GARANTERAT att vilja gifta sig med dig, och det kan dom ju fa tro.....en stund.......:-)
Ett VIP rum dar man slipper lagavlonade dronare ar att foredra vid inmundigande av denna vardighetsdryck.

/ Dr.Blond

Brantåkarhak!
Champagne i hink? Det enda som skall severas i hink är öl med
medföljande shots-bricka!
Vad har hänt med den spanska Brandyn? Är nästan lika viktig som
Pastis, självklart då av märket Richard.
Är även lite konfunderad ang nyttjandet av ordet Gin. Ni menar väl
Genever?

Brantåkarhak!
MiaH? Tonårstid?
ICHE! Inte med Arc som lekfarbror.
Om vi väljer filmens värld att leka tankelekar med skulle resultatet bli en 70/70-blandning mellan Studio 54 och The Titty Twister (ur From Dusk Till Dawn), typ.

Brantåkarhak!
Jag tycker att det bästa brantåkarhaket vore ett plejs som bara serverade helrör och skumpa. Man skulle även kunna tänka sig att dresskoden förbjöd folk utan vårdad klädsel att komma in. Utanför entrén skulle det kunna vara en avspärrning istället för en kö där vakter kunde peka ut människorna man ville ha in. På så sätt skulle man slippa få in alla lowlife-skidåkare som ofta finns på skidorter. Om man kände sig i bra form skulle man kunna lossa på slipsen och sätta den runt huvudet utan att folk pekade och skrattade.

Brantåkarhak!
Eppe, det där finns redan. Ta flyget till Stockholm, buss/tåg/taxi in till stan, sedan beger du dig till tunnelbanestation Östermalmstorg, uppgång Stureplan... Voila!

Om det blir ett brantåkarhak skall dresscoden vara oömma kläder och inget annat...

Tillbaka
Topp