Breda Brädor

jobek

Ny medlem
Breda Brädor
Tänkte jag skulle lägga en tråd där folk kunde rekommendera breda och förhoppningsvis trevliga brädor

jag har storlek 47 i skostorlek och tror inte att jag är ensam om att ha problem när man skall ha någon form av duckstance.

directional stance är inget problem då jag får plats med fötterna t.o.m på en alpinbräda mha detta.

kör också alpinbräda så det svängs en del även med softbootsen.

Jag har minimalt med toe/heel drag med en F2-superglide , 172 cm , 265 i midja. med directional stance

skulle vilja ha tips på breda twintips.

Breda Brädor
Coldis sa:
*inväntar doughboy*
Dough kör dagskiftet, det är jag som har nattskiftet.

Never Summer Revolver
Gnu Park Pickle Wide
Gnu Riders Choice Wide
Libtech Skate Banana wide
Libtech Bananamagic Wide

Det var de jag kom på just nu med midja 26 eller däröver. Finns en del twins med directionel flex utan setback som är wide också.

Breda Brädor
jobek sa:
Vad tror ni om

Never Summer -revolver
Never Summer - heritage x
Högkvalitetsbrädor. Men vad är det du letar efter? Är det en true twin parkbräda? Eller en allmountain alternativt en twinbräda med directionell flex?

Revolvern är en true twin parkbräda.

Heritage är mer en freeride/backountryjibb. Som någon beskrev en tidigare årsmodell av Heritage "Its the SL on crack".

För funderar du på Heritage skulle jag även överväga brädor som exempelvis Arbor Wasteland.

Dough inga Widemodeller alls av superpark i år? Bara KT-22 och Big Wig (som inte såg så wide ut)?

Breda Brädor
Tjena, lånar tråden lite: jo det är såhär har letat efter en renodlad park bräda som är wide, hade tills idag bestämt mig att beställa hem forum Chilly dog 158W; http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=14808&ProductDetailId=95148

Men efter lite närmare research så har brädan 25,6 i midjemått, vafan det är ju wide tänker jag? tråkigt för jag hade äntligen hittat en bräda som går efter mina krav.. alla ni som svarat i denna tråd verkar duktiga, några tips om parkbrädor i wide? och helst rocker.. inga brädor från burton och libtech! tack i förhand :)

kan även tillägga att jag är 194, 46 boots och väger strax under 90./ mvh Ola

Breda Brädor
transfer sa:
Tjena, lånar tråden lite: jo det är såhär har letat efter en renodlad park bräda som är wide, hade tills idag bestämt mig att beställa hem forum Chilly dog 158W; http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=14808&ProductDetailId=95148

Men efter lite närmare research så har brädan 25,6 i midjemått, vafan det är ju wide tänker jag? tråkigt för jag hade äntligen hittat en bräda som går efter mina krav.. alla ni som svarat i denna tråd verkar duktiga, några tips om parkbrädor i wide? och helst rocker.. inga brädor från burton och libtech! tack i förhand :)

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=15625&ProductDetailId=100265
Skulle jag nog köra på isf.

Breda Brädor
det jag vill ha är en bräda som jag kan köra switch och landa switch med som är lite mjukare.

tror att en twin hade varit bra eller iaf en bräda utan taper. liten eller ingen offset
gillar att svänga hårt i pisten och flyga i parken. kan dra en 360 med nuvarnade plankan om man har bra med air..

vill kunna utveckla mitt hoppande.. skoja runt lite och helst utan att åka med ett "gummiband" på fötterna.

just nu har jag bara min 172 planka med 50 mm offset ,stor taper och directional stance på.. så landa switch är inte att tänka på och köra switch gör jag bara i nödfall.
den funkar riktigt bra till softbootcarving och har väldigt bra flyt offpist och är underbar att charga med och vobblar/sladdrar nästan aldrig

i övrigt kn sägas att: Jag väger 113 kg och är 197 cm lång.

Breda Brädor
jobek sa:
det jag vill ha är en bräda som jag kan köra switch och landa switch med som är lite mjukare.

tror att en twin hade varit bra eller iaf en bräda utan taper. liten eller ingen offset
gillar att svänga hårt i pisten och flyga i parken. kan dra en 360 med nuvarnade plankan om man har bra med air..

vill kunna utveckla mitt hoppande.. skoja runt lite och helst utan att åka med ett "gummiband" på fötterna.

just nu har jag bara min 172 planka med 50 mm offset ,stor taper och directional stance på.. så landa switch är inte att tänka på och köra switch gör jag bara i nödfall.
den funkar riktigt bra till softbootcarving och har väldigt bra flyt offpist och är underbar att charga med och vobblar/sladdrar nästan aldrig

Hmm, stor pojk...Never Summer är kända för att ha styvare plankor än vad deras flexindex säger. Kan vara så att du klarar dig med en Revolver, men Heritagen är nog ett bra val. Känner en kille i din storlek som kör på en Wasteland, kör mycket switch, han är grymt nöjd. Dough kommer nog rekomendera dig Skunk Apen, den och Heritagen är väl typ same same but different. Men du kan nog stryka SkateBanana och Park Pickle.

Breda Brädor
transfer sa:

NS Revolver

Breda Brädor
jobek sa:

Snackar vi renodlad twin så är nog Skunk Ape 169 ett av de bästa valen du kan göra. Eventuellt Gnu Riders Choice 166W om du tycker att längden räcker till. Jag tror att både Never Summer Legacy och HeritageX blir lite väl mjuka.

Om du kan övertala killen som gör dessa brädor, http://northforksnowboards.com/bigtwin.html, att skicka brädan över atlanten skulle en Northfork Bigtwin 170 vara ett riktigt bra alternativ. Han bygger grymma brädor och kan bygga den extra styv om du vill.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp