Breda pjäxor sökes

isak_B

Medlem
Breda pjäxor sökes
Hallå där

Jag har extremt breda fötter och behöver nya pjäxor. Körde med nordica ace of spades förra året.
Någon som vet vad jag ska skaffa för pjäxor som passar mina fötter??

Senast ändrad:
Breda pjäxor sökes
karrekarre sa:
Atomic har nåt de kallar "live fit" typ för folk med breda fötter:) kan kanske va nåt?
Håller med, har själv väldigt breda fötter och funkar kanon för mig (Atomic Live Fit 130?)

Pjäxan består av "mjuka delar" där fötterna som vanligt är som bredast! Väldigt smidigt och funkar kanon!

Breda pjäxor sökes
Om du verkligen har breda fötter som jag så finns det inga pjäxor som passar rakt av tyvärr. Gå till en butik som har kunskap, formgjut en sula och låt dom trycka skalet till det passar. Det kostar någon tusenlapp extra men att äntligen kunna köra med ett par pjäxor utan att få ont är värt mer än att tomten bara kommer med hårda klappar!

Breda pjäxor sökes
Allstå... För det första, alla som har rekommenderat pjäxor i den här tråden är dumma i huvvet.

Airman är inne på rätt spår, du måste gå till en butik för att få dina fötter tittade på, har du seriös social fobi och verkligen inte pallar det, så kan du mäta och fota dina fötter och lägga upp så att vi får titta, annars kan man verkligen inte ge en bra rekommendation att börja prova.

Och även fast du köper en pjäxa som är teoritiskt är helt rätt för dig, är det fortfarande en väldigt stor chans att det kommer behövas göra efterarbete för att få det så bra som det går.

Breda pjäxor sökes
bootfitta sa:
Allstå... För det första, alla som har rekommenderat pjäxor i den här tråden är dumma i huvvet.

Airman är inne på rätt spår, du måste gå till en butik för att få dina fötter tittade på, har du seriös social fobi och verkligen inte pallar det, så kan du mäta och fota dina fötter och lägga upp så att vi får titta, annars kan man verkligen inte ge en bra rekommendation att börja prova.

Och även fast du köper en pjäxa som är teoritiskt är helt rätt för dig, är det fortfarande en väldigt stor chans att det kommer behövas göra efterarbete för att få det så bra som det går.
Tack för tipset ska göra det

Breda pjäxor sökes
Gå till ett proffs, ont i fötterna vill du inte ha!
Ex. på breda pjäxor är Dalbello Boss på 103mm och Fulltilt Booter på 102mm.

Breda pjäxor sökes
bootfitta sa:

Fan va bitter du är! Självklart ska han gå till ett proffs, men att gå till ett proffs utan att vara det minsta påläst är som att gå till skräddaren med dina kroppsmått utan att veta vilka kläder du vill ha. De kanske passar, men det behöver inte vara rätt för det.

Mitt råd, läs på lite och bilda dig en egen uppfattning, gå sedan till dessa "proffs" och hör vad de har att säga.

Breda pjäxor sökes
anthen1 sa:
bootfitta sa:

Fan va bitter du är! Självklart ska han gå till ett proffs, men att gå till ett proffs utan att vara det minsta påläst är som att gå till skräddaren med dina kroppsmått utan att veta vilka kläder du vill ha. De kanske passar, men det behöver inte vara rätt för det.

Mitt råd, läs på lite och bilda dig en egen uppfattning, gå sedan till dessa "proffs" och hör vad de har att säga.
Går du till en riktigt bra klädesbutik så behöver du inte veta mer en att du ska ha ett plagg och i vilket sammanhang det ska användas, resten sköter proffsen.

Att vara påläst är inget krav om man inte handlar på nätet eller hos xxl (eller annan valfri sportjätte).

Angående rekommendationer så är det rent oansvarsfullt att ge sådana när det enda man vet är att foten är, enligt ts, bred. Hur bred är bred? Vill han verkligen ha atomic livefit/gummistövel?

Breda pjäxor sökes
Hej, tycker att det ballar ur nu. Jag har själv problemfötter och har gått till en bootfitter dom 3 senaste gångerna jag bytt pjäxor.
Det är absolut ett måste för alla enligt mig, då det finns en sån enorm uppsjö av olika modeller (breda smala höga osv.)
Sen ska man vara ärlig mot sig själv, var /vart kommer jag åka mest, hur stark, tung är du? Efter det så ha jag upplevt att det kanske finns 2 max 3 alternativ kvar.
Nästa steg (en bra bootfitter vet det,köp inte för stora pjäxor)
Ta den som sitter bäst och börja sen arbeta utifrån den. Gjut sulor och lästa tryck om det behövs. En bra bootfitter kan ordna allt.
Åter till var vi började, älskar freeride och är här på forumet och läser dagligen, bootfitta har helt rätt i det han säger men kan absolut ha en trevligare attityd.

Breda pjäxor sökes
bootfitta sa:
anthen1 sa:
bootfitta sa:

Går du till en riktigt bra klädesbutik så behöver du inte veta mer en att du ska ha ett plagg och i vilket sammanhang det ska användas, resten sköter proffsen.

Att vara påläst är inget krav om man inte handlar på nätet eller hos xxl (eller annan valfri sportjätte).

Angående rekommendationer så är det rent oansvarsfullt att ge sådana när det enda man vet är att foten är, enligt ts, bred. Hur bred är bred? Vill han verkligen ha atomic livefit/gummistövel?
Visst, och då skulle vi kunna lägga ner freeride då 70% av alla trådar här handlar om sådant som sköts av proffsen i närmaste skidbutik.

Angående om TS vill ha en gummistövel/sandal/Pjäxa så är det väl upp till han/hon själv.

En bra bootfitter fixar så att alla pjäxor passar dig, så TS skulle princip kunna välja vilken pjäxa han vill.

Tillbaka
Topp