Breda telemarksskidor?

Viotti

Medlem
Breda telemarksskidor?
Hej

Åker sedan tre år tillbaka på ett par Head Monster 75 (midjemått) som telemarksskidor. Är nu ute efter ett par bredare skidor att åka utanför med. Har åkt telisar i ca- 6-7 år och åker gärna på förhållandevis hårda skidor. Är det någon som rekommendera lämpliga skidor med ca. 90-95 mm midja? Har tittat på t.ex. Völkl Karma/Mantra, Scott Santiago Mission, Movement Thunder/Pow Pow och liknande skidor. Erfarenheter och förslag mottages!

Mvh Jonas, Örebro.

Breda telemarksskidor?
Karman passar skitbra som telemarks skida, men den är inte så bred. Den finns väll inte i jätte långa längder heller om jag inte minns fel...

Breda telemarksskidor?
Jag kör på seth pistols, 95 i midjan. Lite mjukare än vad du vill ha tror jag, men för mig funkar de hur bra som helst, tunga i kortsväng i tät skog men överallt annars går de som på räls.

Breda telemarksskidor?
Mina Rossi T4 (mjukare variant av gamla B3) är grymma på de flesta underlag. De är 94 mm i midjan och tar sig förtjänstfullt nedför såväl skog, skare, puder som pist.

Breda telemarksskidor?
Har ett par snorfina Rossi Cut 9.9 som du kan få mot en mysig middag för två!!! Även min andra hälft har ett par Rossi till över om intresse finnes!
/AW

Tillbaka
Topp